رهبر ایران : بعضی از سران آمریکا «احمق درجه یک» هستند+ ویدیو

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderرهبر ایران : بعضی از سران آمریکا «احمق درجه یک» هستند
رهبر ایران : بعضی از سران آمریکا «احمق درجه یک» هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی اعلام کرد برخی از سران آمریکا «احمق درجه یک» هستند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه خبر، خامنه ای گفت: بعضی سران آمریکا وانمود می‌کنند دیوانه‌اند که البته من این را قبول ندارم اما احمق‌های درجه یکی هستند.
رهبر جمهوری اسلامی در بخشی از سخنان خود در جمع مردم قم گفت: در دهم دی‌ماه ۵۶ رئیس‌جمهور آمریکا به تهران آمد و نطق قرّائی در تمجید دروغ‌آمیز از محمدرضا کرد. در این نطق گفت ایران جزیره‌ی ثبات است؛ یعنی خیال آمریکا از رژیم نوکرمآب آسوده است اما ۱۰ روز نشد که مردم قم علیه آن رژیم وابسته قیام کردند و با جان خود به میدان آمدند. بعد هم مردم تبریز حرکتی طوفانی کردند و حرکت‌های بعدی باعث نابودی رژیم سرسپرده شد.

این دستگاه محاسباتی آمریکاست؛ آمریکایی‌ها به این تحلیل محاسباتی و آینده‌نگری خود می‌بالند! اینجا هم یک عده غرب‌زده پُز قدرت آمریکا را می‌دهند.
چندی پیش هم یکی از دولتمردان آمریکایی در جمع یک مُشت تروریست و اوباش گفت امیدوار است که جشن کریسمس ۲۰۱۹ را در تهران بگیرد. جشن ۲۰۱۹ چند روز پیش بود.
بعضی سران آمریکا وانمود می‌کنند دیوانه‌اند که البته من این را قبول ندارم اما احمق‌های درجه یکی هستند. 
آیت الله خامنه ای در دنباله سخنان خود خاطرنشان ساخت غلط بودن محاسبات امریکاییان درباره شکست دادن انقلاب اسلامی از طریق اعمال تحریم ها علیه تهران بارها ثابت شده است.
یادآور می شود روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند. 
هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای برجام در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала