وزیر خارجه ایران: منتظر اروپا نمی مانیم

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه ایران: منتظر اروپا نمی مانیم
وزیر خارجه ایران: منتظر اروپا نمی مانیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایران اعلام کرد که ايران منتظر اروپا نمی ماند و با شرکای سنتی خود همکاری خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز در حاشیه دیدار با "نیتین گادکاری" وزیر حمل و نقل هند درباره سازوکار ویژه مالی اروپا SPV با ایران گفت: اروپایی‌ها تلاش کرده‌اند، اما در حد انتظار ما نتوانستند پیشرفت کنند.

مجوز تاسیس بانک ایرانی در هند صادر شد - اسپوتنیک ایران
مجوز تاسیس بانک ایرانی در هند صادر شد
پیش از این بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از اتحادیه اروپا به دلیل تاخیر در ایجاد ساز و کار ویژه مالی برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران انتقاد کرده بود.

وزیر خارجه ایران گفت: ما همکاری خود را از طریق کانال‌های مختلف همچون هند گسترش می‌دهیم.
ظریف تصریح کرد: ما به همکاری با اروپا به همکاری درباره SPV ادامه می‌دهیم، اما منتظر آنها نمی‌مانیم و با شرکای سنتی خود مثل هند چین و روسیه در راستای منافع مردم ایران همکاری می‌کنیم.
ظریف همچنین گفت: در همکاری با هند طیفی از موضوعات مطرح هستند. در حوزه بانکی یوکو بانک هند و پاسارگاد همکاری خود را در زمینه تجارت آغاز کردند.
وی گفت: امیدواریم ایران و هند به رغم تحریم‌های آمریکا بتوانند در راستای منافع مردم دو کشور همکاری‌های بیشتری داشته باشند.
وزیر امور خارجه ایران درباره درخواست هند برای خرید گاز ارزان‌تر جهت راه اندازی صنایع در چابهار تاکید کرد: ما برای گفت‌و‌گو با هند آمادگی داریم تا آنها بتوانند سرمایه‌گذاری در این منطقه را از جمله در حوزه پتروشیمی آغاز کنند.
ظریف خاطرنشان کرد: ما همیشه آماده گفت‌و‌گو با هند در این حوزه هستیم و از پیشنهادهای این کشور استقبال می‌کنیم. وی همچنین درمورد مذاکرات با هند یادآور شد: من نمی‌توانم جلو رسانه‌ها مذاکره کنم، ولی ما آمادگی مذاکره را داریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала