مجلس ایران شکایت مردم از خودروسازان را بررسی می کند

© AP Photo / Vahid Salemiمجلس ایران شکایت مردم از خودروسازان را بررسی می کند
مجلس ایران شکایت مردم از خودروسازان را بررسی می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس ایران از تشکیل کارگروهی راجع به نحوه قیمت‌گذاری خودرو و هم‌چنین نحوه انجام تعهد خودروسازان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس ایران گفت: قرار است به زودی کارگروهی تشکیل شود و بر این اساس راجع به نحوه قیمت‌گذاری خودرو و هم‌چنین نحوه انجام تعهد خودروسازان بحث جدی خواهد شد.

وی بیشترین شکایتی را که به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی رسیده عدم تعهد خودروسازان به وعده‌های خود ذکر کرد و گفت: هم در بحث تحویل خودروها، کیفیت و همچنین عدم خدمت‌رسانی طبق قرارداد خودروسازان از جمله گارانتی نیز شکایتی به کمیسیون گزارش شده است. عمده شکایات واصله راجع به تخلف در تحویل خودرو است که این دارای آمار بسیار بالایی است یعنی خودروهایی که بر اساس زمان مشخص تحویل داده نشده است بسیار زیاد است و به اذعان دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا حدود 300 هزار خودرو از جمله این مورد محسوب می‌شود و این آمار، آمار بسیار بالایی است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه پیش‌بینی‌های خوبی برای ساماندهی بازار خودرو و قراردادهای بین شرکت خودروسازی و خریداران صورت گرفته است، گفت: با توجه به اینکه کمیسیون درگیر مسائل دیگر هم است ممکن است زمان‌بر باشد اما ما انتظار داریم که وزارت صمت، خودروسازان، سازمان تعزیرات و سایر دستگاه‌های ذیربط نمایندگان خود را هر چه سریعتر معرفی کنند تا کمیته مذکور برای ساماندهی این وضع هر چه سریعتر تشکیل شود و طی تشکیل این کارگروه و برگزاری نشست تخصصی‌اش راجع به نحوه قیمت‌گذاری خودرو و همچنین نحوه انجام تعهد خودروسازان بحث جدی خواهد شد. بنده معتقدم خودروساز تا تعهدات قبلی خود را جامه عمل نپوشاند حق ندارد خودرویی بفروشد و یا پیش‌فروش کند که ما اکنون شاهد این اقدام هستیم البته این را هم بگویم که خارج از قانون پلاک‌گذاری هم نمی‌توانند شماره‌گذاری برای پلاک را هم متوقف کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала