ترامپ در آستانه استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا

© Sputnik / Russian Presidential Press Office/Mikhail Metzel/TASS/POOL /  مراجعه به بانک تصاویر ترامپ در آستانه استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا
ترامپ در آستانه استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا طرحی که سال 2017 برای استیضاح رئیس جمهور این کشور ارائه کرده بود را بار دیگر به جریان انداخت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نامه نيوز؛ شرمن، یکی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا که سال گذشته طرحی را برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور ارائه کرده بود، بار دیگر این طرح را به جریان انداخت.

شرمن در طرح خود ترامپ را به کارشکنی در اجرای عدالت در جریان برکناری جیمز کومی رئیس سابق اداره تحقیقات فدرال (اف. بی. آی) متهم می‌کند. دونالد ترامپ، جیمز کومی رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا را در ماه می 2017 برکنار کرد.

شرمن در جون سال 2017 نیز طرح استیضاح را مطرح کرده بود. او در دسامبر 2017 به همراه حدود 60 نماینده دموکرات دیگر به این طرح رای مثبت داد، اما اقدام آن‌ها ناکام ماند.

اینکه مجلس براساس این طرح وارد عمل شود به تصمیم دموکرات ها بستگی دارد. اکنون که مجلس نمایندگان در کنترل دموکرات ها است، این طرح شانس بیشتری برای موفقیت دارد.

نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان امریکا پیگیری تقاضاها برای استیضاح ترامپ را «فعلا» رد کرده و گفته است که منتظر نتیجه تحقیقات بازرس مولر می ماند. با این حال، به نظر می رسد که طرح استیضاح تا 2 سال آینده همچنان تکرار شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала