نماینده مجلس ایران: نقدینگی در دولت یازدهم و دوازدهم 400 برابر شد

© Fotolia / Beeboysنماینده مجلس ایران: نقدینگی در دولت یازدهم و دوازدهم 400 برابر شد
نماینده مجلس ایران: نقدینگی در دولت یازدهم و دوازدهم 400 برابر شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران درباره لایحه بودجه سال 98، گفت: با توصیه بزرگان لایحه بودجه به دولت بازگشت تا اصلاح شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایران درباره لایحه بودجه سال 98، گفت: قرار بود تا لایحه بودجه 98 در 15 آذر به مجلس ارائه شود اما بدلیل شرایط تحریم، پیش بینی های درآمدی این لایحه با این شرایط مطابقت نداشته و مجدداً با توصیه بزرگان به دولت بازگشت تا اصلاح شود.

وی ادامه داد: با اصلاحات اعمال شده بر لایحه بودجه، لایحه ای که به مجلس ارائه شد تا اندازه ای واقعی تر شده است و درآمدهای بودجه نزدیک تر به واقعیت دیده شده است. باید بپذیریم در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و در این شرایط فروش نفت کاهش خواهد یافت و نمی توانیم کاهش درآمدهای نفتی را مستقیماً از محل افزایش درآمدهای مالیاتی ایجاد کنیم زیرا واحدهای تولیدی ما مشکلات زیادی دارند و توانایی پرداخت مالیات بیشتر را ندارند.

وی با انتقاد از افزایش 400 برابری نقدینگی کشور، گفت: نقدینگی در دولت یازدهم و دوازدهم به 1700 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و اگر کنترل نشود، مجدداً به بازار سفته بازی وارد شده و قیمت ها افزایش خواهد یافت. حجم نقدینگی در سال 91 به میزان 435 هزار میلیارد تومان بود، افزود: بر این اساس رشد نقدینگی 30.8 درصد و تورم 30.5 درصد بود اما رشد نقدینگی در دولت یازدهم و دوازدهم به 400 برابر افزایش یافته است که به گفته وی: چاپ پول و انتشار اوراق مشارکت از عوامل افزایش نقدینگی بوده.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала