بالاترین نرخ بیکاری در استان های ایران

© AP Photo / Vahid Salemiبالاترین نرخ بیکاری در استان های ایران
بالاترین نرخ بیکاری در استان های ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طبق اطلاعات مرکز آمار ایران ، کمترین نرخ بیکاری برای استان های سمنان، مرکزی و همدان است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس نمودار مرکز آمار ایران در حال حاضر فقط 5 استان یعنی سمنان، مرکزی، همدان، زنجان و خراسان جنوبی نرخ بیکاری پایین‌تر از نرخ بیکاری تعیین‌شده در سال 1400 دارند.
نرخ بیکاری در پاییز 97 در استان‌های مختلف فرق داشته و در 16 استان از 31 استان کشور نرخ بیکاری در مقایسه با پاییز 1396 بالاتر رفته است که این هم یک نکته منفی است.
بیشترین افزایش نرخ بیکاری در استان البرز است که این نرخ در این استان 5.5 درصد افزایش یافته است. استان کرمانشاه نیز در ادامه کاهش نرخ بیکاری خود در سال جاری توانسته است بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در فصل پاییز 1397 در مقایسه با پاییز 1396 به نام خود ثبت کند و نرخ بیکاری را 6.9 درصد کاهش دهد.
بر اساس نمودار مرکز آمار کمترین نرخ بیکاری در پاییز 97 مربوط به استان سمنان با نرخ بیکاری 6.6 درصد است، بعد از استان سمنان، در رتبه‌های بعدی کمترین نرخ بیکاری استان‌ها، دو استان مرکزی و همدان به‌ترتیب با نرخ بیکاری 6.9 درصد و 7.3 درصد قرار دارند. بیشترین نرخ بیکاری در پاییز 97 هم در استان کرمانشاه با نرخ بیکاری 18.2 درصد مشاهده می شود. بعد از این استان، دو استان چهارمحال و بختیاری و البرز به‌ترتیب با نرخ‌های بیکاری 17 درصد و 15.8 درصد قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала