مغزها بهم متصل شدند

© Depositphotos.com / Andreusاتصال مغزها
اتصال مغزها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افکار را می توان رد و بدل کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه خبری «ساینس»، برای اتصال مغزها از دو فناوری الکتروانسفالوگرافی یا نوار مغزی و فناوری تحریک مغناطیسی مغز استفاده شده است.

محققان دانشگاه های آمریکایی واشنگتن و کارنگی ملون توانستند مغز سه نفر را به گونه ای به یکدیگر متصل کنند که امکان به اشتراک گذاری افکار برای آن ها فراهم شود. این سه نفر توانستند یک بازی آنلاین را به طور مشترک بازی کنند.

محققان این سیستم ارتباطی جدید را BrainNet نام گذاری کردند و معتقدند این سیستم در آینده برای اتصال ذهن تعداد زیادی از افراد به یکدیکر حتی از طریق شبکه وب مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در اولین آزمایش این سیستم، الکترودهای دستگاه نوارمغزی به سر دو کاربر متصل شد و از آن ها خواسته شد که یک بازی آنلاین را بازی کنند. کاربران باید برای اتخاذ این تصمیم به یکی از دو ال ای دی موجود در گوشه نمایشگر که یکی با بسامد 15 هرتز و دیگری با بسامد 17 هرتز بود،نگاه می کردند. سیگنال های تولید شده توسط دستگاه نوار مغزی قابل شناسایی بود.

این سیگنال ها از طریق یک کلاه تحریک کننده مغناطیسی به گیرنده متصل با مغز کاربر سوم ار سال شد. کاربر دریافت کننده در این آزمایش توانست انتخاب دو کاربر دیگر را تنها با ارتباط مغزی و با دقت 81.25 درصد تشخیص دهد.

در حال حاضر این سیستم قادر است اطلاعات را به صورت یک بار چشمک زدن نور منتقل کند، اما محققان امیدوارند با توسعه سیستم بتوانند حجم اطلاعات مخابره شده را افزایش دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала