مصر از سی بی اس درخواست کرد مصاحبه با السیسی را پخش نکند

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر مصر از سی بی اس درخواست کرد مصاحبه با السیسی را پخش نکند
مصر از سی بی اس درخواست کرد مصاحبه با السیسی را پخش نکند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت مصر از شبکه تلویزیونی آمریکایی سی بی اس درخواست کرد مصاحبه با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور را پخش نکند که وی در آن درباره همکاری با اسرائیل صحبت می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی بی اس، السیسی در این مصاحبه با اسکات پلی، مجری سی بی اس از مبارزه مشترک مصر و اسرائیل با تروریست ها در شمال صحرای سینا صحبت کرده است.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه اعلام کرده بود در مصر زندانی سیاسی وجود ندارد.
سی بی اس خاطرنشان می سازد اندکی پس از مصاحبه، سفیر مصر با این شبکه تلویزیونی تماس گرفته و درخواست کرد گفتگو با السیسی پخش نشود.
با این حال شبکه تلویزیونی آمریکا تاکید کرده که متن کامل مصاحبه با رئیس جمهور مصر روز یکشنبه 6 ژانویه پخش خواهد شد.
مصر از ماه فوریه سال گذشته عملیات نظامی برای مبارزه با تروریست ها در صحرای سینا را اجرا کرده و در جریان این عملیات 500 شبه نظامی طی ماه های گذشته کشته شده اند.

در ماه مارس 2018 برخی منابع از نشست های محرمانه میان مسئولان عربستان سعودی و اسرائیل در مصر طی خبر دادند.
اعلام شد مسئولان مصری میان تل آویو و ریاض در مذاکرات قبل از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طرحش درباره صلح در خاورمیانه را مطرح کند میانجی گری کرده اند.
این مذاکرات در هتلی مجلل با حضور مسئولان مصر رخ داده و در این دیدار منافع مشترک میان اسرائیل، مصر و عربستان به ویژه در منطقه دریای سرخ مورد رایزنی قرار گرفته است.
این در شرایطی است که مقامات اسرائیلی بارها از بهبود روابط میان تل آویو و کشورهای عربی سخن گفته اند و از همکاری پشت پرده ای به منظور مقابله بانفوذ ایران دم زده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала