تعطیلی دولت آمریکا ادامه دارد

© Fotolia / Andreykrآمریکا
آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
می خواهید دولت کار کند، دیوار بسازید

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان ان»، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تا زمانی که بودجه دیوار مرزی با مکزیک تأمین نشود دولت تعطیل خواهد بود، حال می خواهد این روند چند ماه تا چند سال طول بکشد.

دونالد ترامپ روز 4 ژانویه به تهدید دمکرات های کنگره دست زد و گفت که حاضر است تا زمانی که بودجه ساخت دیوار مرزی تأمین نشود، دولت را ماهها و حتی سالها تعطیل نگه دارد.

کشف هزار دندان انسان در دیوار تخریب شده در امریکا - اسپوتنیک ایران
کشف عجیبی در یک دیوار تخریب شده در امریکا

ترامپ خواستار 5 میلیارد دلار بودجه برای ساخت دیواری در مرز آمریکا با مکزیک شده است. ساخت دیوار یکی از شعارهای تبلیغاتی وی بود اما دمکرات های کنگره آمریکا تنها با 1.3 میلیارد دلار موافقت کرده اند.

سنای آمریکا اواخر سال گذشته میلادی بودجه ای کوتاه مدت برای پیشگیری از تعطیلی دولت تصویب کرد اما پیش از تایید آن در مجلس نمایندگان، ترامپ اعلام کرد که حاضر به امضای آن نیست. به این دلیل  قانون بودجه کوتاه مدت تصویب نشد و موجب آن شد که بخش هایی از دولت آمریکا تعطیل شود.

این تعطیلی که در آستانه سال نو میلادی رخ داد، 800 هزار نفر از کارکنان دولت فدرال را تحت تاثیر قرار داد که از این میان، 420 هزار نفر از کارکنان دولت فدرال بدون دستمزد به سرکار می روند و 380 هزار نفر دیگر نیز به دلیل نبود بودجه در مرخصی اجباری به سر می برند.

این تعطیلی بخش هایی از وزارتخانه هایی همچون خارجه و امنیت ملی آمریکا را نیز در بر می گیرد.

نانسی پلوسی رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا گفت:« به عقیده دمکرات ها تا زمانی که تعطیلی دولت به پایان نرسد، این مشکل برطرف نخواهد شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала