اعلامیه ویژه وزارت دفاع روسیه

© Sputnik / Natalia Seliverstovaوزارت دفاع روسیه
وزارت دفاع روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه نابودی بیش از 87 هزار تروریست در عملیات روسیه در سوریه را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در جریان عملیات ویژه وزارت دفاع روسیه در سوریه تقریبا 70 هزار نظامی روسیه شرکت داشته اند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از 68 هزار نظامی و از جمله 460 ژنرال در این عملیات کسب تجربه جنگی کردند.

در خاک سوریه از تمام بخش های ارتش روسیه، نظامیان و فرماندهان هنگ ها حضور یافتند. 87 درصد پرسنل بخش ضربتی — تاکتیکی نیروی هوایی و 91 درصد پرسنل هواپیمایی ارتش  و 97 درصد پرسنل هواپیمایی نظامی —ترابری و 60 درصد پرسنل هواپیمایی استراتژیکی دورپرواز از امکان کسب تجربه «سوری» برخوردار شدند.

روسیه به هر گونه حمله هسته ای پاسخ خواهد داد - اسپوتنیک ایران
روسیه به هر گونه حمله هسته ای پاسخ خواهد داد

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه ، در جریان عملیات روسیه در سوریه بیش از 87 هزار تروریست نابود شدند که 4500 تروریست از کشورهای جامعه همسودبودند. در این عملیات بیش از هزار اردوگاه صحرایی و حدود 10 هزار انبار مهمات و سوخت تروریست ها نابود شد.

وزارت دفاع روسیه همچنین خاطرنشان کرد که 650 تانک و بیش از 700 خودرو جنگی تروریست ها در جریان عملیات ضدتروریستی در سوریه منهدم شده است.

در بیانیه آمده است: به همراه پرسنل نظامی واحدهای مسلح روسیه همه فرماندهان حوزه های نظامی روسیه شرکت کردند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه بیانیه خود گفت:«در آغاز عملیات ضد تروریستی روسیه در سوریه در سال 2015، 92 درصد خاک این کشور را تروریست ها کنترل می کردند. در زمان حاضر 96.5 درصد قلمرو سوریه تحت کنترل نیروهای دولتی و داوطلبان مردمی قرار دارد».

نیروهای روسیه که از مهر ماه 94 در عملیات ضدتروریستی در سوریه شرکت کردند در زمستان سال گذشته به دستور پوتین این کشور را ترک کردند.اکنون تعداد کمی از نظامیان روسی در سوریه حضور دارند.

بازگشت پناهندگان سوری به خانه های خود ادامه دارد و بر اساس اطلاعات مرکز آشتی طرف های درگیر در سوریه، دهها مقر برای ورود پناهندگان سازماندهی شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала