درخواست دادستان عربستان برای اعدام متهمان پرونده خاشقجی

© AP Photo / Virginia Mayoدرخواست دادستان عربستان برای اعدام متهمان پرونده خاشقجی
درخواست دادستان عربستان برای اعدام متهمان پرونده خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستان کل عربستان از برگزاری جلسه اول محاکمه متهمان پرونده قتل خاشقجی و درخواست برای اعدام پنج تن از آنها خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از جام جم آنلاین، سعود بن عبدالله المعجب، دادستان کل عربستان اعلام کرد، جلسه اول دادگاه ۱۱ متهم پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار منتقد عربستانی در ریاض برگزار شد.
دادستان کل عربستان اظهار کرد: جلسه با حضور وکلای مدافع این متهمان برگزار شد.
این مسئول عربستانی گفت: دو پیام به ترکیه ارسال و از این کشور خواسته شد مدارک و شواهدی که درباره این پرونده در اختیار دارد، ارائه کند اما تا این لحظه پاسخی از سوی آنکارا دریافت نکردیم.
به گفته وی، دادستانی عربستان اعدام پنج تن از این متهمان را خواستار شد.
هیلی: تمام مسئولیت قتل خاشقجی برعهده بن سلمان است - اسپوتنیک ایران
هیلی: تمام مسئولیت قتل خاشقجی برعهده بن سلمان است
بتازگی اعلام شد فیلم گرفته شده از دوربین های نظارتی بسته هایی را نشان می دهد که احتمالا در آنها بقایای جسد، روزنامه نگار جمال خاشقجی می باشد.
در این فیلم نشان داده می شود که یک ون سیاه رنگ در نزدیکی ساختمان محل اقامت کنسول که چند صد متر از محل قتل واقع شده است می رود. یک مرد کیسه های سیاهی را از اتومبیل خارج می کند که احتمالا بقایای جسد جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی می باشد و آنها را در محل اقامت قرار می دهد.در تصاویر و ویدیوی منتشر شده پنج یا شش چمدان و کیسه سیاهرنگی دیده می‌شوند که اعضای تیم ترور درحال بردن آن از پارکینگ منزل محمد العتیبی، کنسول عربستان به داخل منزل هستند.
خودروی سیاهرنگی که در این ویدیو دیده می‌شود وابسته به کنسولگری عربستان است.مسؤولان ترکیه‌ای بعید نمی‌دانند که تیم ترور خاشقجی جسد او را در اسید حل کرده باشند. 
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده ومورد بازجویی قرار گرفته اند. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала