شهیار قنبری، اشکان خطیبی را به شکایت تهدید کرد +عکس

CC0 / / شهیار قنبری، اشکان خطیبی را به شکایت تهدید کرد +عکس
شهیار قنبری، اشکان خطیبی را به شکایت تهدید کرد +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اشکان خطیبی در پست های اینستاگرامی خود قطعاتی را از شهیار قنبری، ترانه سرا ایرانی ساکن لس آنجلس اجرا کرد که با ناراحتی صاحب اثر همراه شد

به گزارش اسپوتنیک، "اشکان خطیبی"، بازیگر ایرانی، که در صفحه ی اینستاگرامی خود قطعه «حرف» از "شهیار قنبری" را با گیتار به مناسبت تولد همسرش اجرا کرده بود، منتشر کرد. اما صاحب اثر "شهیار قنبری" در کامنتی نوشت: «این ترانه ها کپی رایت هستند و نمی توان بدون اجازه اجرا کرد». و به دلیل اینکه از او برای این اجرا اجازه گرفته نشده بود با "اشکان خطیبی" در این باره بحث کردند و او را به شکایت و پیگیری تهدید کرد و پس از چند دقیقه از این بحث و جدال، "اشکان خطیبی" پست خود را حذف کرد.

کاربران زیادی نسبت به کامنت "شهیار قنبری" که نوشت: «من قدغن ام، در زادگاهم قدغن ام». واکنش نشان دادند و حسی را که این جمله به آنها القا کرده بود و کامنت او را با سایر کاربران در صفحات مجازی به اشتراک گذاشتند. آنها معتقدند نوشتن اسم شاعر و ترانه سرا دلیل بر اجازه گفتن نیست و حتما باید از صاحب اثر اجازه بگیرند و بعد آن اثر را اجرا کنند.
تعدادی از کاربران نیز با این نظرات مخالف هستند و عنوان می کنند که سال های زیادی از تولید این ترانه گذشته است و مشمول کپی رایت نیست. ضمن این که "اشکان خطیبی" برای تولد همسرش سی ثانیه از این ترانه معروف را خوانده است و با این اثر کنسرتی اجرا نکرده است و آیا هدف از تولید این اثر چیزی غیر از این است که عده ای آن را بشنوند، بخوانند و برای هم زمزمه کنند؟!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала