نجات جهان توسط پوتین

© Sputnik / Alexei Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فورین پولیسی:پوتین با حس انسان دوستی و آرامش توانست جهان را از شر جنگ نجات بدهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فورین پولیسی ژورنال»، پل کریگ روبرتس مفسر آمریکایی طی مقاله ای نوشت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توانست با وجود اقدامات تحریک آمیز و عملیات  خصمانه کشورهای غربی خطاب به مسکو،جهان را نجات بدهد.

مفسر آمریکایی نوشت:«هم اکنون در جهان فقط یک رهبر- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه- وجود دارد».

به عقیده وی روسای کشورهای غربی «خادمان الیگارشی و یا بندگان آن» هستند. پوتین به برکت آرامش و حس انسان دوستی توانست جهان را از شر جنگ نجات بدهد، هرچند با تحریکات و تجاوزات زیادی از سوی واشنگتن روبرو شد. رئیس جمهور با آرامش نسبت به «توهین» برخورد می کند که قبلا می توانست دلیلی برای آغاز جنگ باشد.

پوتین: بازگشت سوسیالیسم به روسیه غیر ممکن است - اسپوتنیک ایران
پوتین: بازگشت سوسیالیسم به روسیه غیر ممکن است

روبرتس ادعا می کند که پوتین در داخل کشور محبوبیت خود را از دست می دهد. مطابق با آخرین نظرسنجی، اهالی روسیه احساس نمی کنند که روسیه  یک ابرقدرت کبیر است. اکثر اهالی کشور از فروپاشی اتحاد شوروی ناراحت هستند.  به عقیده آنها، کاپیتالیسم باعث بی ثباتی اقتصاد و از دست دادن اراضی کشور می شود و حس شکست را  ایجاد می کند.

از یکسو علت اینگونه احساس در بین ساکنان روسیه با «شیطانی جلوه دادن چهره روسیه» از سوی واشنگتن و رفتارتوهین آمیز  نسبت به رئیس جمهور روسیه مرتبط است. از سوی دیگر واکنش خویشتندارانه پوتین و سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه «در باره دروغ ها و اتهامات دروغین نسبت به روسیه» روس های وطنپرست را ناراحت می کند و توهین به آنها محسوب می شود. روبرتس معتقد است که هیچ یک از دولت های آمریکا جرئت نمی کرد چنین رفتاری با اتحاد شوروی بکند.

ملت روسیه در انتظار آن است که پوتین از کشور خود دفاع کند و به چنین برخوردی نسبت به خود پایان بدهد و کشورهای غربی را شریک روسیه نداند، زیرا«بخوبی مشخص است که غرب-دشمن روسیه »است.

روبرتس نوشت:«روسیه برای ساکنان روسیه است و نه برای خائنان مورد حمایت غرب که سعی می کنند با پول های غربی، روسیه را نابود کنند».

نویسنده مقاله بر این نکته اصرار می ورزد که اهالی روسیه وطنپرست هستند و نیاز به دولتی ندارند که چشم به روی تحریکات می بندد به امید اینکه «بنده حقیر» دیگری برای واشنگتن شود. واقعیت اینکه 66 درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی در روسیه اعتراف می کنند که دلشان برای اتحاد شوروی تنگ شده است گواه آن است که اینگونه سیاست دولت روسیه آنطور که باید و شاید نتوانست خود را توجیه کند.

روبرتس معتقد است که آمریکا را حافظ صلح نمی داند زیرا «شر سلطه خود را در غرب گسترش می دهد».وقتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سعی کرد مناسبات با روسیه را سرو سامان بدهد، جون برنان رئیس سابق «سیا» او را « خائن می نامد».

پل کریگ روبرتس مقاله خود را به این شکل به پایان می برد:«جهان کنونی، جهانی است که خطرآفرین است. دنیایی که ارزش خود را در جهان سلاح مافوق صوت هایپرسونیک از دست داده است مساوی است با پیروزی شر».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала