مقام اسرائیلی: تلاش اسرائیل برای ترور اسد نافرجام بود

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر مقام اسرائیلی: تلاش اسرائیل برای ترور اسد نافرجام بود
مقام اسرائیلی: تلاش اسرائیل برای ترور اسد نافرجام بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقام اسرائیلی: در زمانی که سوریه در بحران قرار داشت، اسرائیل چندین بار سعی کرد تا بشار اسد و مقامات سوریه را ترور کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ' ایلاف' چاپ عربستان، یک مقام اسرائیلی بدون ذکر نامش گفت: در زمانی که سوریه در بحران قرار داشت، اسرائیل چندین بار سعی کرد تا بشار اسد و مقامات سوریه را ترور کند و یا با عملیات نظامی مواضع ایران و حزب الله لبنان را در سوریه مورد هدف قرار دهد که این اقدامات با شکست مواجه شد.

وی همچنین به اختلاف نظر میان مقامات اسرائیل درباره سوریه اشاره کرد و گفت: آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل و رئیس سابق اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل در زمان بحران سوریه، بر این باور بود که نظام حاکم بر سوریه با کمک ایران و حزب الله لبنان و نیز نفوذ روسیه در منطقه مشکلات زیادی را برای اسرائیل به وجود آورده است، از این رو بارها تلاش کرد تا با ارایه طرح ها و برنامه هایی دولت سوریه را سرنگون کند.

به گفته وی ، در برابر این سیاست برخی دیگر از مقامات بلند پایه اسرائیل و رؤسای سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) به دنبال راهی برای فرستادن پیام به اسد بودند تا وی را متقاعد کنند که با اسرائیل مذاکره کرده و به توافق برسد. کابینه امنیتی اسرائیل با وجود اختلاف نظر درباره سوریه در نهایت به این نتیجه رسید که قادر به تحمل اسد و ایران به عنوان کشور هم پیمان او نیست و باید نظام سوریه سرنگون شود.

پیشتر نیز یواف گالانت، وزیر مسکن اسرائیل با بیان اینکه تهدید اسد و همپیمانانش بزرگ تر از تهدید داعش است، گفت: زمان ترور اسد فرا رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала