آمیب ها از مدرن ترین کامپیوترها تواناتر هستند

CC BY 2.0 / The paleobear / Amoebaآمیب ها از مدرن ترین کامپیوترها تواناتر هستند
آمیب ها از مدرن ترین کامپیوترها تواناتر هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در یک آزمایش مشخص شد که آمیب فیزاروم پولیسیفالوم که قادر است به سمت غذا برود و از نور فرار کند توانست از مدرن‌ترین کامپیوتر جهان پیشی بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه کیتو در توکیو کشف کردند که آمیب ها دارای توانایی‌های محاسباتی شگفت‌انگیز هستند و استعداد و توانایی آمیب‌ها بیشتر از مدرن‌ترین کامپیوترهای جهان اعلام شده است.

دانشمندان هنوز مشخص نکردند که چگونه یک موجود تک سلولی توانسته از عهده "مسئله فروشنده دوره‌گر"، یکی از مشهورترین مشکلات علوم کمپیوتری، بر آید.

"مسئله فروشنده دوره‌گر" — مسئله‌ای مشهور است که ابتدا در سده 18 مسائل مربوط به آن توسط ویلیام همیلتون و چوریو مطرح شد و سپس در دهه 1930 شکل عمومی آن به وسیله ریاضیدانانی مثل کارل منگر از دانشگاه هاروارد و هاسلر ویتنی از دانشگاه پرینستونمورد مطالعه قرار گرفت.

این مسئله بدین شکل است: تعدادی شهر داریم و هزینه رفتن مستقیم از یکی به دیگری را می‌دانیم. مطلوب است کم‌هزینه‌ترین مسیری که از یک شهر شروع شود و از تمامی شهرها دقیقاً یکبار عبور کند و به شهر شروع بازگردد.

در این آزمایش از آمیب فیزاروم پولیسیفالوم استفاده شده بود و این آمیب زودتر از کامپیوتر بهترین مسیر به سمت غذا را پیدا کرد. دانشمندان به این باور اند که در آینده توانایی‌های موجودات تک سلولی می‌توانند در بهبود ماشین‌های محاسباتی مدرن و سیستم های امنیت کامپیوتری کمک کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала