تهدید ترامپ به بستن مرز با مکزیک

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر تهدید ترامپ به بستن مرز با مکزیک
تهدید ترامپ به بستن مرز با مکزیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد اگر بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک توسط کنگره موافقت نشود مرز با مکزیک را خواهد بست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر دمکرات های کارشکن پول ساخت دیوار را ندهند، مجبور به بستن کامل مرز جنوبی (با مکزیک) خواهیم شد و قوانین مسخره مهاجرت را تغییر خواهیم داد.

ترامپ تاکید کرد: یا دیوار مرزی را می سازد یا مرز با مکزیک را بسته و صنایع آمریکایی نظیر خودروسازی را که به این کشور منتقل شده اند، به آمریکا بازمی گرداند.

ترامپ گفته است که دولت تا زمانی تعطیل خواهد بود که کنگره با اختصاص منابع مالی مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی مکزیک موافقت کند.

وی همچنان بر ساخت دیوار مرزی با مکزیک پافشاری می کند و کنگره هنوز با اختصاص بودجه پنج میلیارد دلاری این پروژه موافقت نکرده و همین اختلافات موجب تعطیلی بخشی از فعالیت های دولت آمریکا شده است.

ترامپ خواستار 5 میلیارد دلار بودجه برای ساخت این دیوار است اما دمکرات های کنگره آمریکا تنها با 1.3 میلیارد دلار موافقت کرده اند و تامین بودجه کامل را به بازگرداندن قانون داکا مشروط کرده اند.
قانون داکا در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای حمایت از کسانی که در کودکی توسط والدین مهاجرشان به صورت غیرقانونی به ایالات متحده آورده شده اند، تصویب شد اما ترامپ سال گذشته آن را لغو کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала