ضربه ای دیگر به مناسبات عراق و آمریکا

© REUTERS / Jonathan Ernstترامپ در پایگاه نظامی در عراق
ترامپ در پایگاه نظامی در عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفر ترامپ به عراق بدور از اصول دیپلماتیک بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی « Al Sumaria»، حیدر العبادی نخست وزیر سابق عراق اعلام نمود که سفر دونالد ترامپ به عراق هیچگونه مطابقتی با موازین دیپلماتیک نداشت.

پیشتر، شبکه تلویزیونی نامبرده گزارش داده بود که نمایندگان «البینا» در پارلمان عراق، از سفر ترامپ به پایگاه نظامی در کشور خشمگین شدند و اعلام کردند که نیروهای سیاسی عراق باید درخواست خروج نیروهای آمریکایی از عراق را مطرح کنند.

حذف دلار از مبادلات تجاري ايران و عراق - اسپوتنیک ایران
حذف دلار از مبادلات تجارى ايران و عراق

العبادی گفت:«ما از شکلی که سفر ترامپ به عراق انجام شد، خشمگین هستیم. اینگونه سفرها هیچگونه مطابقتی با موازین دیپلماتیک ندارد. رفتاری از این نوع به مناسبات عراق-آمریکا لطمه می زند».

دفتر مطبوعاتی نخست وزیر عراق اعلام کرد که آمریکا آنها را از سفر ترامپ به کشور باخبر کرده بود اما دیدار دو رئیس جمهور به دلیل «اختلاف در سازماندهی» آن برگزار نشد و تصمیم گرفته شد یک تماس تلفنی برقرار شود.

ترامپ و همسرش در سفری از پیش اعلام‌نشده وارد عراق شده و در پایگاه عین الاسد در الانبار با نظامیان آمریکایی ملاقات کردند. کاخ سفید اطلاع داد که ترامپ و همسرش به منظور بازدید از نیروهای آمریکایی به صورت غیرمنتظره به عراق رفته اند. ترامپ در جمع نظامیان اعلام کرد که ایالات متحده برنامه ای برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق ندارد.
رئیس جمهوری آمریکا خاطر نشان کرد:«در صورتی که بخواهیم اقدامی در سوریه انجام دهیم می توانیم از عراق به عنوان یک پایگاه استفاده کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала