فشار بر ایران با کمک واحدهای نظامی

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Master Sgt. Andy Dunawayفشار بر ایران با کمک واحدهای نظامی
فشار بر ایران با کمک واحدهای نظامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استقرار نیروهای آمریکا در عراق برای رسیدن به ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر شرین، معاون رئیس کمیته دومای کشوری در امور دفاع معتقد است که مهمترین انگیزه حفظ واحدهای نظامی آمریکا در عراق، تلاش دیگری برای فشار بر ایران  است که احتمال بروز یک درگیری دیگر در خاورمیانه را موجب خواهد شد.

ترامپ روز چهارشنبه همراه ملانیا سفر غیرمنتظره ای به عراق داشت. در زمان این سفر که کاخ سفید آن را اطلاع نداده بود، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که قصد ندارد تعداد نظامیان در عراق را کاهش بدهد.

شرین در این خصوص گفت:«به عقیده من، ایالات متحده آمریکا در وهله اول به ایران توجه دارد. سوریه برای آنها به عنوان راهی برای رسیدن به ایران بود. هم اکنون ایران- یک شبکه مهم حمل ونقل، ذخایر عظیم مواد معدنی و ترانزیت برای نفت و گاز است. ایران شریک جدی چین است که راه به دریای خزر دارد. از اینرو ایران برای آمریکا به عنوان یک نقطه استراتژیک اهمیت زیادی دارد.  هر آنچه در خاور میانه رخ می دهد برای رسیدن به ایران است.

این ها تلاشی برای سبک و سنگین کردن امکان گذار به فاز فعال نه از خاک سوریه، آنطور که آنها نقشه اش را کشیده بودند، بلکه از خاک عراق است. هم اکنون برای آمریکایی ها لازم است تا جایی در افغانستان درگیری جدید به پا شود و این درگیری به کشور دیگری سرایت کند  که کشور حاشیه خزر باشد. به عنوان مثال ترکمنستان، تا به این بهانه بتوان حضور نظامی خود را افزایش داد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала