آمریکا دو پایگاه نظامی در مرز عراق با سوریه می سازد

© AFP 2023 / Delil Souleimanآمریکا دو پایگاه نظامی در عراق در مرز با سوریه می سازد
آمریکا دو پایگاه نظامی در عراق در مرز با سوریه می سازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده تصمیم گرفت تا دو پایگاه جدید نظامی در غرب عراق، حدود 100 کیلومتری با مرز سوریه، احداث کند.

به گزارش اسپوتنيک، به نقل از گفته های فرخان دالیمی یکی از اعضای شورای محلی استان الانبار در عراق، اولین پایگاه در شمال روستای الرومان و پایگاه دوم در شرق منطقه رو قرار دارد. وی افزود که اینها مناطق مهم استراتژیک هستند که ارتش آمریکا از نیروهای عراقی برای تضمین امنیت مرزی پشتیبانی می کنند. 
معامله پشت پرده خروج نظامی آمریکا از سوریه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
معامله پشت پرده ای در خروج نظامی آمریکا از سوریه وجود دارد
دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، روز چهارشنبه اعلام کرد پیروزی بر سازمان تروریستی دولت اسلامی (گروه ممنوعه در روسیه) محقق شده است و خاطر نشان کرد که این تنها دلیل حضور نظامیان آمریکایی در کشور بود. پس از آن، سخنگوی کاخ سفید، سارا ساندرز گزارش داد که ایالات متحده شروع به خروج نیروهای نظامی از سوریه کرده است، اما پیروزی در برابر تروریست ها به معنای پایان دادن به ائتلاف نیست. رویترز، با اشاره به منابع خبری خود گزارش داد که تمام کارمندان وزارت امور خارجه آمریکا طی 24 ساعت از سوریه تخلیه خواهند شد و نیروهای مسلح در 60 تا 100 روز این کشور را ترک خواهند نمود. 
پیش از این شاهدان عینی اطلاع دادند که نظامیان آمریکایی شهر«منبج» در شمال-شرق سوریه را ترک نکرده اند.
در فیلم ویدئویی که صبح روز 23 دسامبر از محل نامبرده گرفته شده، بخوبی دیده می شود که ستونی از 4 کامیون ارتشی با پرچم آمریکا در خیابان «جیسرالسارب» در حال حرکت هستند.آنها از ناحیه ای نزدیک به مواضع اپوزیسیون سوریه که تحت حمایت ترکیه است حرکت کردند. به گفته این شاهد عینی، نظامیان آمریکایی در حال گشت زنی در خیابان ها و بازارها هستند و شبه نظامیان «نیروهای دمکراتیک سوریه» را همراهی می کنند

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала