ادعای جدید اسرائیل درباره هدف ایران در سوریه

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ادعای جدید اسرائیل درباره هدف ایران در سوریه
ادعای جدید اسرائیل درباره هدف ایران در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرلشکر گادی آیزنکوت، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل اعلام کرد ایران قصد دارد یک گروه نظامی صد هزار نفری متشکل از مزدوران و نیروهای داوطلب در سوریه مستقر کند.

به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر گادی آیزنکوت ضمن بیان این مطلب خاطرنشان ساخت در حال حاضر 20 هزار شبه نظامی عضو حزب الله لبنان و همچنین بسیجی های شیعه از ایران، افغانستان و پاکستان به همراه هزاران مستشار ایرانی در سوریه حضور دارند.
به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، تهران تلاش می ورزد خط مواضع مستحکم را در امتداد مرز در بلندی های جولان ایجاد کند. ژنرال اسرائیلی همچنین ادعا کرد ایران در سوریه کارگاه های اسلحه سازی در سوریه ایجاد کرده و با استفاده از پول خود و توانایی های حزب الله تاسیسات نظامی سوریه را مدرنیزه می کند.
گادی آیزنکوت اضافه کرد مقابله با پابرجا شدن ایران در سوریه مهم ترین هدف ارتش اسرائیل در سالهای اخیر بوده است.
یادآور می شود که دراوایل سال 2018 نیز ینیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تهران را به اموزش دادن 100 هزار سرباز برای "تسخیر و استعمار سوریه" متهم کرده بود. نتانیاهو هفته گذشته ضمن تفسیر خروج نیروهای امریکایی از سوریه تاکید کرده بود این کار جلوی عملیات کشور یهودیان برای جلوگیری از تلاش ایراندر راستای ایجاد پایگاه های نظامی خود در سوریه را نخواهد گرفت.

انتشار ویدئو دفع حمله موشکی در دمشق + فیلم - اسپوتنیک ایران
انتشار نخستین ویدئو دفع حمله موشکی در دمشق + فیلم

پیش از این سرتیپ ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که شب گذشته نیروی هوایی اسرائیل به حومه دمشق حمله موشکی انجام داده است اما اکثریت موشک ها قبل از رسیدن به زمین منهدم شده اند. اعلام شد بر اثر این حمله سه نظامی سوری زخمی شده و یک انبار مهمات آسیب دیده است. این حمله 1.5 ساعت طول کشیده که بطور بی سابقه ای طولانی محسوب می شود.
وزارت خارجه روسیه در این ارتباط اعلام نمود که مسکو به شدت نگران "حقیقت حملات و نحوه انجام آنها" که همراه با "نقض شدید" حاکمیت سوریه و مقررات قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد میباشد، است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала