توزیع 62 هزار میلیارد یارانه یکی از جزئیات بودجه

© AFP 2023 / Fred Dufourجزئیات بودجه ایران و یارانه
جزئیات بودجه ایران و یارانه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانواده‌های کم‌درآمد از فهرست دریافت‌کنندگان یارانه حذف نخواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، در متن لایحه بودجه 98 آمده است، در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مصوب 1388.10.15 و با هدف تحقق عدالت، کاهش فقر مطلق و توسعه بهداشت و سلامت مردم وهمچنین معطوف نمودن پرداخت یارانه به خانوارهای نیازمند و در اجرای ماده (39) قانون برنامه ششم توسعه تمامی دریافتی‌ها (منابع) مندرج در جدول ذیل به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و پس از تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور، مطابق جدول ذیل هزینه می‌گردد.

خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی و سایر خانواده‌های کم‌درآمد در سال 98 کماکان یارانه دریافت خواهند کرد و از فهرست دریافت‌کنندگان یارانه حذف نخواهند شد. استانداران سراسر کشور مجازند با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بر اساس پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان نسبت به حذف یارانه نقدی سه دهک بالای درآمدی اقدام نمایند.

منابع حاصله از حذف یارانه نقدی خانوارهای پردرآمد با تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان صرف حذف تدریجی فقر مطلق و همچنین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت‌دار استانی همان استان خواهد شد.

وزارت امور اقتصاد و دارایی مکلف است به‌استناد ماده (48) قانون محاسبات عمومی و با اعلام شرکت ملی گاز ایران، نسبت به وصول مطالبات سنوات قبل شرکت مذکور از مشترکین اقدام نمایند. منابع وصولی پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور، ابتدا صرف تسویه سود سهام معوقه و مالیات‌های معوقه شرکت‌های تابعه وزارت نفت شده و باقیمانده آن به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌گردد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала