واکنش ها نسبت به درگذشت هاشمی شاهرودی

© Photo / Thomas Jaehnelتهران
تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دوشنبه شب درگذشت

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های داخلی ایران مقامات ایرانی نسبت به درگذشت هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  واکنش نشان داده تسلیت گفتند.

قرار است پیکر آیت الله هاشمی شاهرودی در حرم حضرت معصومه(س) خاکسپاری شود.

محمود احمدی نژاد رییس دولت هم نهم و دهم در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.در این پیام آمده است: «ایشان عمر با برکت خود را وقف ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، خدمت به مردم و دفاع از حقوق ملت ایران و عراق نمود و با اندیشه‌ورزی و مجاهدت در پی اصلاح امور بود. این ضایعه سنگین را به رهبری انقلاب، خانواده معزز ایشان و عموم دوستداران آن فقید سعید تسلیت عرض می‌نمایم».

تصویری از واکنش اینستاگرامی سردار قاسم سلیمانی نسبت به خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را مشاهده می کنید.

علی خامنه ای رهبر ایران نیز در پیامی درگذشت هاشمی شاهرودی را تسلیت گفتند.

عباس عبدی در واکنش به انتشار اخبار ضد و نقیض درباره فوت آیت الله شاهرودی در توئیتر نوشت:«اخبار فوت آقای شاهرودی و توضیحات پزشکی نشان می‌دهد رویدادهای بیماری آقای مهدوی‌ در حال تکرار است.متاسفانه در این موارد اطلاعات دقیق حتی پس از فوت منتشر نمی‌شود شاید به دلیل رعایت حوزه شخصی.ولی به نظرم باید بحث کرد که تا چه حد مجاز به استفاده از فن‌آوری جهت ادامه حیات گیاهی هستیم؟»

احمد خاتمی با تسلیت درگذشت مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی اظهار کرد: آیت‌الله شاهرودی از فقیهان برجسته نظام اسلامی بودند. فقیه برجسته‌ای که تربیت‌شده‌ی حوزه علمیه باسابقه نجف و شاگرد برجسته شهید بزرگوار آیت‌الله سید محمدباقر صدر بودند.

این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آن مرحوم طی 40 سال انقلاب در عرصه‌های مختلف نظام ورود کرد و خوش درخشید. در عرصه ریاست قوه قضاییه، در عرصه شورای نگهبان و از افتخارات بزرگ ایشان تدوین دایره‌المعارف فقه شیعه است که از مفاخر کتاب‌های ما است. افسوس که عمرشان کفاف آن را نداد که این دایره‌المعارف ارزشمند را به پایان برساند.رابطه ایشان با مقام معظم رهبری رابطه‌ای بسیار صمیمی بود و مقام معظم رهبری هم نسبت به ایشان و جایگاه رفیع ایشان لطف ویژه‌ای داشته‌اند.

کاربری نسبت به درگذشت هاشمی شاهرودی واکنش نشان داده نوشت:

​خبرگزارش ایران اینترنشنال نیز نسبت به درگذشت شاهرودی واکنش نشان داده نوشت:

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала