رصد ایرانی آمریکایی ها در خلیج فارس

© AFP 2023 / Felix Garzaخلیج فارس
خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناو هواپیمابر «یواس‌اس‌ جان سی‌استنیس» آمریکا وارد خلیج فارس شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اخبار منتشره در رسانه های غربی، ناو هواپیمابر «یواس‌اس‌ جان سی‌استنیس» آمریکا وارد خلیح فارس شد که اولین کشتی جنگی حاضر در این آبها پس از خروج آمریکا از «برجام» است.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ناوگروه های آمریکایی که در منطقه خلیج فارس حضور دارند، به صورت لحظه ای رصد می شوند.

علت هراس پنتاگون از حضور دائمی در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
علت هراس پنتاگون از حضور دائمی در خلیج فارس

وی در توضیح گفت:«از محدوده شمال اقیانوس هند هر کسی را که وارد منطقه می شود رصد می کنیم و تمام تحرکات را زیر نظر داریم. منطقه ای که ما در آن هستیم صاحب دارد و اینطور نیست که هرکسی، هرکاری که دوست داشت در اینجا انجام دهد.

در آب های سرزمینی و تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان اجازه هیچ تحرکی را نخواهیم داد. امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه قابل تامین است و به هیچ عنوان نیاز نداریم دیگران برای برقراری امنیت به ما کمک کنند.

کسانی که به بهانه برقراری امنیت وارد منطقه ما می شوند، در هر جا که می روند نا امنی ایجاد می کنند، نمونه های این نا امنی ها را می توان در سوریه، عراق و افغانستان دید.  اگر این بیگانگان از منطقه بروند، مردم منطقه می دانند چگونه امور خود را بگذرانند».

وی در خصوص حضور کشتی جنگی آمریکایی در خلیج فارس افزود:«خارج از آبهای سرزمینی یعنی آبهای آزاد هر کشوری می تواند براساس قوانین بین المللی دریانوردی کند، همانطور که ما می توانیم هر جا که آبهای آزاد است دریانوردی کنیم.

آنان نمی توانند اقدامی علیه ما داشته باشند، زیرا آنقدر آماده و دارای امکانات هستیم که بتوانیم در مقابل چنین اقدام تبلیغی بایستیم. وقتی ما گفتیم به اقیانوس اطلس می رویم و نزدیک مرزهای استکبار جهانی ناوهای ما دریانوردی می‌کنیم، بر اساس همین قانون دریانوردی در آب‌های آزاد بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала