وزیر خزانه داری آمریکا قربانی می شود

© AP Photo / Evan Vucciوزیر خزانه داری آمریکا قربانی شد
وزیر خزانه داری آمریکا قربانی شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ برای فرار از مشکلات به چه شیوه ای متوسل می گردد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»، ترامپ در حال رایزنی در خصوص اخراج جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکاست.

از سوی دیگر استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در تلاش است  تا اولین بحران واقعی خود در این مقام را پشت سر بگذارد. او نیز مورد خشم دونالد ترامپ به علت کاهش ارزش سهام قرار گرفته است.

پول رمزنگاری شده ایران به بانک های تجاری تحویل داده می شود - اسپوتنیک ایران
پول رمزنگاری شده ایران به بانک های تجاری تحویل داده می شود

نشست اضطراری منوچین با مقامات ارشد بخش تنظیم مقررات و گفتگو با مدیران شش بانک بزرگ آمریکا نتوانست نگرانی آنها درباره دولت را کاهش دهد.

ناخشنودی ترامپ از پاول به علت عملکرد بازار که در توییت ها و مصاحبه ها بیان شد اکنون ممکن است به سمت رئیس او در وزارت خزانه داری حرکت کند.

ترامپ از زمان شروع به کار تاکنون به بازار سهام به عنوان یکی از پایه های ریاست جمهوری خود نگاه کرده است. با این حال بخش زیادی از دستاوردها در بخش سهام از زمان ریاست جمهوری با چند ماه ناآرامی از بین رفته است و سرمایه گذارها بطور فزاینده ای از تاثیر جنگ تجاری با چین و اروپا نگران هستند. ترامپ همچنان به دنبال یک قربانی است و اکنون که اذعان کرده نمی تواند پاول را اخراج کند ممکن است منوچین به هدف ترامپ تبدیل شود.

جنگ تجاری ترامپ با چین شرایط نامشخصی برای کسب و کار ایجاد کرده است. بدهی دولت آمریکا دارد به 22 تریلیون دلار نزدیک می شود.

ترامپ با چین و اروپا بر سرتعرفه های واردات برخی کالاها دچار جنگ تجاری شده است و این کشورها نیز در قبال این اقدام به وضع تعرفه بر برخی کالاهای آمریکایی اقدام کرده اند. این موضوع نگرانی هایی را در بازارهای مالی ایجاد کرده و تجار و تولید کنندگان آمریکا را در وضعیت دشواری قرار داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала