نامزدی و ارتباط روحی برخی دختران بسیجی ایرانی با شهدا +عکس

© Sputnik / محیا پسندیدهنامزدی و ارتباط روحی برخی دختران بسیجی ایرانی با شهدا +عکس
نامزدی و ارتباط روحی برخی دختران بسیجی ایرانی با شهدا +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتباط عاطفی دختران ایرانی با مردگان

به گزارش اسپوتنیک، انتشار خبر نامزدی دختران حزب اللهی در "ایران" با شهدا در فضای مجازی با واکنش های بسیار زیادی از سوی کاربران همراه بوده است. کاربران زیادی عنوان کرده اند که چندین سال است که این موضوع در بین برخی از خانم های بسیجی باب شده است. آنها دلیل کار خود را توسل، مطالعه زندگی نامه و عمل کردن به وصایای این شهیدان می دانند، تا با الگو گرفتن از آنها زندگی شان تحت تاثیر قرار گیرد و رنگ و بوی آنها را به خود بگیرند. این افراد با عنوان هایی مانند "نامزدم"، "شهید من"، "رفیق شهیدم" و "شهید خودم" اسامی و عکس های شهدا را در صفحات مجازی منتشر می کنند و از کاربران دیگر می خواهند که آنها نیز عکس های شهدای مورد علاقه شان را با دیگران به اشتراک بگذارند.


رئیس بسیج جامعه زنان "مینو اصلانی" در واکنش به این خبر عنوان کردند: «چنین ادعاهایی بسیار عجیب و غیرعقلانی هستند و این مدعیان مشکلات روانی و افسردگی دارند.»
جمع کثیری از کاربران با ترویج این موضوع، بسیار مخالف هستند و این کار را نوعی حرمت شکنی می دانند. آنها معتقدند راه های بهتری نیز برای زنده نگه داشتن یاد شهدا وجود دارد و این روش نادرست، تنها باورها و اعتقادات مردم را هدف قرار می دهد. تعدادی از کاربران گرایش به این موضوع را ریشه در مرده پرستی در "ایران" می دانند. برای برخی از کاربران نیز این سوال هست که آیا شهید و خانواده ی او راضی هستند؟ آیا دوست و رفیق نامحرم در اسلام حرام نیست؟ چرا این دختران، پسران و مردان جوان شهید را به دوستی می گیرند؟ اگر این خانم ها می خواهند با شهیدی دوست شوند چرا با شهید خانم دوست نمی شوند؟ و یا اگر یک شهید توسط چند خانم به عنوان دوست و یا پیوند انتخاب شود چه اتفاقی می افتد؟
در پاسخ به سوالات کاربران، برخی از این خانم ها با درخواست این که قضاوت نشوند، دلیل کارشان را ارتباط روحی بیشتر با شهدا عنوان کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала