بودجه مدیریت بحران ایران در لایحه بودجه سال 98

© AP Photo / Pouria Pakizeh/ISNAمیزان بودجه مدیریت بحران ایران در لایحه بودجه سال 98
میزان بودجه مدیریت بحران ایران در لایحه بودجه سال 98 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر کشور ایران از بودجه 5 درصدی سازمان مدیریت بحران این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، اسماعیل نجار معاون وزیر کشور ایران گفت: سازمان مدیریت بحران کشور پس از حادثه دلخراش بم و بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری راه اندازی شد. البته مطالعات تطبیقی برای تشکیل این سازمان انجام شده بود که در نهایت پس از تصویب یک قانون، این سازمان در ابتدا به طور آزمایشی و برای مدت ۵ سال شروع به کار کرد.
رئیس سازمان مدیریت بحران ایران ادامه داد: این قانون در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی بررسی و آماده طرح در صحن علنی آماده شد. نکته قابل توجه دیگر آنکه بررسی این قانون بار‌ها در صحن علنی مطرح و مجدد از دستور کار خارج شده است.

معاون وزیر کشور ایران گفت: به طور قطع برگزاری کنفرانس و نشست‌هایی با محوریت کنترل و مدیریت بحران می‌تواند به انتقال تجربیات و اصلاح دستورالعمل‌هایی با موضوع مدیریت بحران منجر شود؛ ضمن اینکه هر فعالیتی از مردم تا بالاترین رده اجرایی کشور با موضوع حوادث در دستورالعمل‌های مشخص مورد بررسی قرارگرفته است.

اسماعیل نجار در پاسخ به این پرسش که میزان بودجه 98 اختصاص یافته به سازمان مدیریت بحران چقدر است، گفت: با توجه به اینکه پنج درصد از مجموع کل بودجه کشور در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار دارد، به همین خاطر همان بحث 5 درصد در قانون دائمی قید شده و تغییری نمی‌کند. البته امیدوارم این ۵ درصد تنها در موضوع پیشگیری و مقابله با حوادث طبیعی هزینه شود. ما متاسفانه نگاه مناسبی هم به موضوع پیشگیری نداریم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала