خاشقجی نخواست با بن سلمان دیدار کند

© AP Photo / Virginia Mayoخاشقجی
خاشقجی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرنگار منتقد سعودی از اینکه تحت نظر ولیعهد سعودی قرار داشت وحشت کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «واشنگتن پست»، خاشقجی نخواست با بن سلمان دیدار کند و تماس تلفنی او با مشاور سابق بن سلمان، در او ایجاد وحشت و هراس کرد.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که سعود القحطانی مشاور سابق ولیعهد عربستان در اکتبر 2017  با  جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی تماس تلفنی برقرار کرد. او یکی از عوامل ترور خاشقجی بود.

بر اساس این گزارش، القحطانی در جریان این تماس تلفنی خطاب به خاشقجی اعلام کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان مقاله های وی را در روزنامه های خارجی دنبال می کند. این مکالمه تلفنی ترس و وحشت خاشقجی را به دنبال داشت.

پوتین به دنبال آتش بس بین ایران و عربستان - اسپوتنیک ایران
پوتین به دنبال آتش بس بین ایران و عربستان

او همچنان زیر نظر نظام حاکم عربستان قرار داشت و ولیعهد تمام مقاله ها و کلمات نوشته شده از سوی خاشقجی را رصد می کند.

یکی از دوستان خاشقجی که در زمان این مکالمه تلفنی در آنجا حضور داشت تاکید کرد که دست خاشقجی در حین مکالمه می لرزید. وی تاکید کرد که خاشقجی از زندانی شدن می ترسید و اصلا مسأله ترور به ذهنش خطور نمی کرد.

بعد از گذشت یک سال از این مکالمه تلفنی، خاشقجی در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ترور شد.

به نوشته واشنگتن پست نوشت که علیرغم مقاله های خاشقجی علیه عربستان، وی همچنان دوستدار این کشور بود. او تلاش می کرد تا برای تأسیس یک مرکز پژوهشی برای بهبود وجهه عربستان در جهان حمایت مالی ریاض را جلب کند. خاشقجی با سفیر عربستان در آمریکا نیز در ارتباط بود و او را در جریان فعالیتهایش قرار می داد.

عواد العواد، وزیر رسانه عربستان با ارسال پیامی به خاشقجی به وی ابلاغ کرده بود که محمد بن سلمان قصد دیدار با او را در ریاض دارد اما خاشقجی با بازگشت به عربستان مخالفت کرد.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала