ریه و تبدیل آب به سوخت+عکس

CC0 / / بدن انسان الهام بخش تولید سوخت از آب
بدن انسان الهام بخش تولید سوخت از آب - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرز کار ریه الهام بخش ساخت دستگاه تبدیل آب به سوخت شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبگاه « zmescience.com»، ورود آب به ریه، افراد را دچار مشکلات زیادی می کند. محققان دانشگاه استفورد با الهام از این وضعیت حاد پزشکی، دستگاهی شبیه ریه ساخته اند که آب وارد شده را به سوخت هیدروژنی تبدیل می کند.

محققان دانشگاه استنفورد دستگاه مشابه این اندام حیاتی انسان ساخته اند که آب را با راندمان بالا به سوخت هیدروژنی تبدیل می کند.

زمانی که هوا وارد ریه انسان می شود، از یک غشای نازک عبور می کند. این لایه نازک اکسیژن هوا را استخراج کرده و آن را وارد جریان خون می کند. ساختار منحصربفرد ریه باعث می شود مبادله این گاز با کارایی فوق العاده ای صورت گیرد.

​ترکیب اکسیژن با هیدروژن منجر به تولید جریان الکتریسیته می شود و برخلاف سوخت های فسیلی که ضایعات مخربی دارند، آب، تنها محصول جانبی این فرآیند است.

ریه تولید شده توسط محققان دانشگاه استنفورد از یک فیلم پلاستیکی ضخیم ساخته شده است. در لایه خارجی این فیلم منافذ کوچک ضد آب قرار دارد و پوشش داخلی پوشیده از نانوذرات طلا و پلاتین است.

این دستگاه اولین دستگاه تولید کننده سوخت هیدروژنی نیست، ولی با توجه به طراحی منحصربفرد آن، می تواند گامی موثر در مسیر روش های تولید سوخت هیدروژنی باشد.

سوخت هیدروژنی یک منبع پاک انرژی است که در آینده ای نزدیک می تواند منبع تغذیه تمام تجهیزات از خودرو تا تلفن هوشمند باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала