اتهام جدید انگلیس علیه خبرگزاری اسپوتنیک

© Sputnik / Konstantin Chalabovاتهام جدید انگلیس علیه خبرگزاری اسپوتنیک
اتهام جدید انگلیس علیه خبرگزاری اسپوتنیک - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حزب لیبرال دموکرات انگلیس، بخش "ادینبورگ" خبرگزاری اسپوتنیک را به "جنگ اطلاعاتی" علیه این کشور متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه The Times چاپ انگلیس فهرستی از خبرنگاران بخش "ادوینبورگ" اسپوتنیک و همچنین درخواست اعضای حزب لیبرال دموکرات پارلمان اسکاتلند برای توقیف دارایی های این خبرگزاری و شبکه تلویزیونی RT در بریتانیا را منتشر کرد.
عضو کیسیون بهداشت حزب لیبرال دموکرات انگلیس، بخش "ادینبورگ" اسپوتنیک را به "جنگ اطلاعاتی" علیه این کشور متهم کرد.
کول همیلتون گفت: سایر کشور مواضع سخت تری نسبت به ما در خصوص فعالیت های شهروندان روسیه داشته اند و دولت انگلیس موظف است بار دیگر در اینباره اندیشیده و اقدامات لازم را صورت دهد..
سایت "حافظان صلح" اوکراین که اطلاعات شخصی از جمله آدرس کارکنان رسانه های اوکراینی، روسی و غربی را منتشر می کند، فهرست خبرنگارانی را که تهدیدی برای دولت محسوب می شوند را منتشر کرد.
این اقدام "حافظان صلح" اوکراین از سوی روسیه و سایر کشور مورد انتقاد شدید قرار گرفت.
در اوایل ماه دسامبر، پس از نشست شورای وزیران سازمان امنیت و همکاری اروپا در میلان، یک سند در مورد امنیت خبرنگاران به تصویب رسید.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گفت: این تصمیم نشان دهنده نگرانی ها در خصوص دخالت خودسرانه و غیرقانونی حریم خصوصی خبرنگاران است که می تواند تهدیدی برای امنیت آنها محسوب شود. وی تنها از وب سایت "محافظان صلح" اوکراین نام برد که در آن اطلاعات شخصی خبرنگاران برخی از کشورهای عضو سازمان منتشر می گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала