سرمربی افسانه ای پرسپولیس درگذشت + عکس

© Fotolia / steevy84سرمربی افسانه ای پرسپولیس درگذشت
سرمربی افسانه ای پرسپولیس درگذشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرمربی کروات و سابق سرخپوشان پایتخت ایران در سن 80 سالگی درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک، استانکو پوکله پوویچ، سرمربی نامدار سابق تیم فوتبال پرسپولیس تهران که با این تیم دو بار قهرمان ایران شد، بامداد امروز در سن 80 سالگی در گذشت.

استانکو که مدتها با بیماری کلیوی دست و پنجه نرم می کرد صبح امروز درگذشت. او یکی پرافتخارترین مربیان خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس بود و در دو سال متوالی قهرمانی را برای سرخ پوشان پایتخت به ارمغان آورد و نقش پررنگی در پرسپولیس دهه هفتاد داشت.

استانکو پس از حضور ناموفق در تیم ملی فوتبال ایران در بازی‌های آسیایی 1994، در سال 1374 به پرسپولیس آمد و پس از سال‌ها این تیم را را قهرمان ایران کرد. استانکو همچنین سابقه مربیگری در تیم های سپاهان اصفهان و داماش گیلان را نیز در کارنامه خود دارد.

مهدی مهدوی کیا، ادموند بزیک، مهرداد میناوند، رضا شاهرودی و بسیاری دیگر از ستاره های سال های نه چندان دور فوتبال ایران دست پرورده این مربی کروات بودند.

استانکو، در سال 1938 در اشپیلت کرواسی به دنیا آمد و در تیم‌های مختلفی فوتبال بازی کرد. او در سال 1984 برای اولین بار هدایت تیم هایدوک را انتخاب کرد و سال‌ها هدایت این تیم را در اختیار داشت. استانکو آخرین بار در زمانی که هایدوک در رقابت‌های اروپایی در سال 2010 حضور داشت مربیگری کرد. آخرین فصل کاری او در سال 2014 میلادی بود.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала