نماینده مجلس : بودجه ایران باید انعطاف پذیر باشد

© AP Photo / Vahid Salemiنماینده مجلس ایران: بودجه ایران باید انعطاف پذیر باشد
نماینده مجلس ایران: بودجه ایران باید انعطاف پذیر باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد که احکام بودجه باید متناسب با شرایط داخلی و خارجی قابلیت تغییر و انعطاف داشته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید باستانی، نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس شورای اسلامی ایران درباره لایحه بودجه سال 98 کل کشور در قوه مقننه، گفت: بودجه‌ریزی باید براساس شرایط کلی و شرایط ویژه اقتصادی کشور انجام شود.

بودجه سال 98 ایران و دغدغه های مردم - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
بودجه سال 98 ایران و دغدغه های مردم
به نقل از تسنیم، باستانی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تشدید تحریم‌ها فاکتورهایی باید در بودجه‌ریزی ملاک قرار گیرد که از جمله آنها می‌توان به نرخ ارز ، میزان فروش نفت، بخش مالیاتی و عوارض به عنوان درآمد و نیز مصارف اشاره کرد؛ لذا مجبوریم براساس سناریوهای محتمل در آینده عمل کنیم.

نماینده تربت حیدریه ادامه داد: باید راه‌های پویا بودن بودجه نیز مورد توجه قرار گیرد. یعنی احکام بودجه باید چند پهلو بوده و منابع آن قابل حصول باشد و از سوی دیگر به گونه‌ای باشد که متناسب با سناریوهای مختلف آینده، قابلیت تغییر و انعطاف داشته باشد.

وی گفت: نگاه منطقه‌ای و بخشی به بودجه نه تنها در بودجه سال آینده بلکه در سنوات گذشته نیز اتفاق افتاده است و در بودجه 98 هم دور از انتظار نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: باید توجه داشت در بسیاری از موارد سرفصل‌هایی که برای آن بودجه‌ای در نظر گرفته می شود به دلایل مختلف فقط روی کاغذ آمده و محقق نمی‌شود، این موضوع در گزارش‌هایی که از سوی سازمان‌های مختلف ارائه می‌شود، دیده شده است.

باستانی اضار داشت، از آنجا که چند شاخص بودجه، نظیر نرخ ارز ، قیمت فرآورده های نفتی و همچنین نرخ حامل‌های انرژی به عموم مردم باز می‌گردد و برخوردها و واکنش‌های عمومی را همراه دارد؛ لذا نمایندگان مجلس با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید برمعیشت مردم توجه ویژه‌ای کنند.

نماینده تربت حیدریه در مجلس ایران در پایان گفت: اینکه نمایندگان با توجه به تشدید تحریم‌ها و شرایط حساس کشور نگاه صرفا منطقه‌ای و بخشی به بودجه داشته باشند، درست نیست؛ باید بودجه‌ای براساس تغییرات داخلی و خارجی تصویب کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала