شروط ایران برای رفع فیلتر توئیتر

© Sputnik / Alexandr Kryazhevشروط ایران برای رفع فیلتر توئیتر
شروط ایران برای رفع فیلتر توئیتر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر شورای عالی فضای مجازی بیان داشت: توئیتر برای فعالیت در ایران باید دیتای کاربران را داخل ذخیره کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، ابوالحسن فیروزآبادی درباره توئیتر و عضویت مقامات ارشد نظام در این شبکه اجتماعی فیلتر شده بیان داشت: ما مشکل قانونی داریم که باید آن را حل کنیم. من از کسانی که در توئیتر هستند دفاع نمی‌کنم. اما اینکه بگوییم مطلقا توئیتر خوب یا بد است شاید درست نباشد.
وی افزود: پلتفرم‌های رسانه‌ای، پیام‌رسانی و ارتباطی نقش‌شان روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند و خاطر نشان کرد: بحثی که وجود دارد این است که آیا در این حوزه می‌توانیم روی پلتفرم‌های لرزان صحبت کنیم؟ اینکه بیاییم و تمام ارتباطات و کارهای رسانه‌ای و بانکی و بهداشت و درمان‌مان را در یک پلتفرم لرزان که دست خارجی‌هاست و می‌تواند در آن بازیگری انجام بدهد، قرار بدهیم؟ پلتفرم توییتر از بدترین نوع پلتفرم‌های لرزان است.
فیروزآبادی تاکید کرد: ۳۵۰میلیون نفر در آن عضو هستند، سالی ۷۰ میلیون را فیک تشخیص می‌دهد و خودش می‌گوید این تمام فیک‌ها نیست. در نتیجه می‌توان تخمین زد که ۱۰۰میلیون فیک وجود دارند. این سکو طوری طراحی شده که شما نه‌تنها اکانت فیک داری که قابلیت روباتیک و بات‌ نیز در این پلتفرم بسیار بالاست. ما دیدیم که بازی‌های زیادی در انتخابات آمریکا، خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و… شده است. یعنی سرنوشت ملت‌ها توسط اکانت‌ها و بات‌های فیک در این پلتفرم انجام می‌شود.
رئیس مرکز ملی فضای مجازی درباره نامه ۶ وزیر و دو نماینده مجلس برای رفع فیلتر توئیتر گفت: من موافق وزرایی که نامه امضا کرده‌اند تا توئیتر باز شود نیستم. چون من توئیتر را سکوی لرزانی می‌دانم. ولی مخالف نیستم که برای خارجی‌هایی که در آن فضا هستند، از آن استفاده شود. به‌هرحال به‌طور عام ما طرفدار این هستیم که این سکو، ایرانی باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала