روسیه ابزاری برای خدمت به منافع آمریکا نیست

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر سرگی لاوروف، وزیر خارجه فدراسیون روسیه
سرگی لاوروف، وزیر خارجه فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
لاوروف:آمریکایی ها سعی می کنند روسیه را وسیله ای برای خدمت به منافع خود بکنند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر خارجه فدراسیون روسیه اعلام نمود که مقامات آمریکایی سعی می کنند از روسیه به عنوان وسیله ای برای خدمت به منافع آمریکا استفاده بکنند اما آنها در این کار موفق نمی شوند.

سرگی لاوروف در این خصوص توضیح داده گفت:«نقشی که اجرا می شود برای نظم دادن به اروپا و تحکیم روابط اروپا-آتلانتیک انجام می شود. تلاش هایی برای تغییر قدرت در روسیه و یا تغییر سیاست روسیه جریان دارد. خیلی ها در واشنگتن دچار اینگونه خیالبافی ها شده اند- تمایل به استفاده از روسیه به عنوان ابزاری برای خدمت به منافع آمریکا.

در ایالات متحده بطور جدی امکان استفاده از روسیه علیه چین را بررسی می کنند تا از این تفرقه افکنی به نفع خود استفاده کنند.

ما کشورهایی را می شناسیم که آمریکایی ها توانستند آنها را وادار به ایفای چنین نقشی بکنند. اما مشخص است که اجرای این نوع بازی در مورد روسیه غیرممکن خواهد بود».

به گفته وزیر خارجه روسیه، دولت آمریکا، روسیه را به عنوان «ابزاری» برای خود می بیند و تا چنین برخوردی حفظ شود، مناسبات بین دو کشور روسیه و آمریکا تغییر نخواهد کرد.

وزیر امورخارجه روسیه در باره آمادگی روسیه برای برقراری تماس با شرکای آمریکایی صحبت کرد زیرا «پتانسیل  همکاری سازنده دوجانبه  فوق العاده زیاد است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала