القاعده آماده حمله به هواپیماهای مسافربری می‌شود

© Photo / commons.wikimedia.orgالقاعده آماده حمله به هواپیماهای مسافربری می‌شود
القاعده آماده حمله به هواپیماهای مسافربری می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امنیت انگلیس از گروه تروریستی بین المللی القاعده را یک تهدید رو به رشد دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Times، بن والاس، وزیر امنیت انگلیس گفت: گروه تروریستی بین المللی القاعده در حال توسعه فناوری برای هدف قرار دادن هواپیماهای مسافربری است.

القاعده، خواستار جنگی دیگر علیه آمریکا شد - اسپوتنیک ایران
القاعده، خواستار جنگی دیگر علیه آمریکا شد

والاس همچنین افزود: القاعده یک تهدید رو به رشد است که "خواب شب" را برای وزرای بریتانیایی حرام کرده است. طبق داده های اطلاعاتی، تکنولوژی برای شلیک به هواپیما می توانند بمب های مینیاتوری و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین با مواد منفجره باشند.
منابع در سرویس های امنیتی اظهار داشتند که طرح های هواپیماهای بدون سرنشین برای جابجایی بمب در طول تحقیقات در بریتانیا یافت شده است.
وی در ادامه گفت: تهدید هوایی جدی است. القاعده برگشته است. آنها بار دیگر سازماندهی شده‌اند و دنبال توطئه‌های بیشتر علیه اروپا هستند و با متدهای جدید آشنا شده و همچنان به دنبال حملات هوایی هستند.
به گفته والاس، وزرای بریتانیایی 25 میلیون پوند برای یک برنامه تحقیقاتی مشترک وزارت کشور و وزارت حمل و نقل برای دسترسی به نحوه حفاظت از هواپیماها از مواد شیمیایی جدید، روش های مختلف براندازی و تهدیدات داخلی سرمایه گذاری کرده اند.
این روزنامه همچنین گزارش می دهد که سازمان های اطلاعاتی انگلیس نگران تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه و ایجاد منطقه ای امن برای ستیزه جویان را برای انجام حملات هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала