ستمگری ولیعهد عربستان

© AFP 2023 / FAYEZ NURELDINEستمگری ولیعهد عربستان
ستمگری ولیعهد عربستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از زمان به قدرت رسیدن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در ماه ژوئن سال 2017 تعداد اتباع سعودی و خارجی اعدام شده در این کشور به شدت افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در گزارش سازمان مدافع حقوق بشر Reprieve اعلام شده است.
براساس این گزارش، تعداد اعدام ها در عربستان از ژوئن 2017 تا مارس 2018 میلادی 133 مورد بوده که در مقایسه با دوره 8 ماهه قبل از آن (67 مورد) افزایش تقریباً دو برابر را نشان می دهد.
خاطرنشان می شود که تقریبا نیمی از اعدام شدگان شهروندان خارجی بوده اند. از جمله در ماه گذشته خانم طوطی تورسیلاواتی، خدمتکار اندونزیایی به خاطر قتل ارباب سعودی خود که تلاش کرده بود به وی تجاوز کند، اعدام گردید. اعدام وی بدون اطلاع رسانی به خویشاوندان و دولت اندونزی صورت گرفت که باردیگر بی اعتنایی ریاض به حقوق بین المللی را نشان می دهد. 
در ادامه گزارش سازمان مدافع حقوق بشر Reprieve گفته می شود در حال حاضر دستکم 54 نفر از مخالفان رژیم سعودی که به اعدام محکوم شده اند، در انتظار اجرای حکم مجازات خود هستند.
خانم مایا فوآ، مدیر سازمان مدافع حقوق بشر Reprieve جامعه بین المللی را به دخالت در وضع نگران کننده فعلی در عربستان فرا خواند چون تعداد زیادی از "زندانیان سیاسی و مهاجران آسیب پذیر اقتصادی" از جمله کسانی هستند که در انتظار اجرای حکم اعدام خود هستند.
به گفته وی قتل جمال خاشقجی خشونت حاکامان سعودی را به تمام جهانیان نشان داد.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار منقد سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала