کشف دلیل خستگی مزمن

CC0 / Pixabay / کشف دلیل خستگی مزمن
کشف دلیل خستگی مزمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان کالج سلطنتی لندن یکی از دلایل سندرم خستگی مزمن را کشف کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله علمی Psychoneuroendocrinology، خستگی مزمن می تواند ثمره فعالیت بیش از حد سیستم ایمنی بدن انسان باشد.
به گفته دانشمندان، آنها از مدتها پیش احتمال می دادند که خستگی مزمن فقط اساس روانی ندارد چون علایم آن اغلب پس از سرماخوردگی شدید یا در نتیجه بیماری های عفونی ویروسی در بیماران ظاهر می شوند.
تیم دانشمندان به رهبری پروفسور کرمین پاریانت به این نتیجه رسید که خستگی مزمن از جمله از فعالیت شدید سیستم ایمنی بدن انسان ناشی می شود و در رابطه با عوامل ژنتیک است.
یادآور می شود در ماه ژوئیه روان شناسان دانشگاه تیلبورگ هلند دلیل این را که چرا گردشگران هنگام مرخصی در مقایسه با قرار داشتن در محل کار احساس خستگی بیشتری می کنند، توضیح دادند.

سندرم خستگی مزمن مجموعه ای از علائم است که نشانه های اصلی آن خستگي مفرط و مزمنی است که با انجام هرگونه فعالیت ذهنی یا جسمی به مراتب شدیدتر می شود. این بیماری با انواع خستگی مزمن و معمول مانند خستگی ناشی از کم خونی، کمبود ویتامین دی، افسردگی متفاوت است، همچنین اين خستگي بعد از کار زياد، اضطراب يا بي خوابي رخ نمي دهد، بلکه اين خستگي از نوع شديد و خطرناک مي باشد و با استراحت و داشتن فعاليت بدني و ذهني از بين نمي رود. اين خستگي تمام بدن را احاطه کرده و فعاليت ذهنی و بدني و توان فرد را به شدت کم مي کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала