مصادره اموال میلیاردر اماراتی در فرانسه

© AFP 2023 / Patrick Kovarik مصادره اموال میلیاردر اماراتی در فرانسه
مصادره اموال میلیاردر اماراتی در فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادگاه فرانسه اموال میلیاردر اماراتی را در ارتباط با پرونده یک مالی که دادستانی فرانسه در حال پیگیری آن است، مصادره کرد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه Monde со اعلام کرد که دادگاه فرانسه اموال "حامد الکوبایسی" میلیاردر اماراتی را در ارتباط با پرونده مالی که دادستانی فرانسه در حال پیگیری آن است، مصادره کرد.
به نقل از منبع این خبر، تحقیقات اولیه درباره این میلیاردر اماراتی در سال 2017 به دلیل احتمال پولشویی و اختلاس آغاز شده است.
رای دادگاه در رابطه با پرونده صندوق توسعه مالزی بوده که طی چندین سال به اختلاس و پولشویی پرداخته شده است.
به نوشته این نشریه، "کوبایسکی" می توانسته با خرید املاک گرانقیمت در فرانسه به پولشویی بپردازد.
این نشریه اضافه می کند که در حال حاضر در میان املاک مصادره شده این میلیاردر، یک خانه ویلایی به ارزش یازده میلیون یورو، یک ویلا با استخر و باشگاه ورزشی به ارزش 7.9 میلیون یورو و دو واحد آپارتمان در پاریس و به ارزش 9 میلیون یورو دیده می شود.
اختلاس از صندوق توسعه مالزی و بالغ بر بیش از 4.5 میلیارد دلار دلیل اصلی شکست نجیب رازق در انتخابات نهم ماه می 2018 در مالزی بوده است. نخست وزیر سابق مالزی به همراه چندین نفر از مشاوران نزدیک وی و همچنین همسر نخست وزیر سابق مالزی ، در نخستین ماه پس از، از دست دادن قدرت در ارتباط با پرونده صندوق توسعه مالزی بازداشت شدند. ای پرونده همزمان در مالزی، سنگاپور، آمریکا، سوئیس و چند کشور دیگر در حال پیگیری است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала