اقدام ضد ایرانی جدید آلمان

© Sputnikاقدام ضد ایرانی جدید آلمان
اقدام ضد ایرانی جدید آلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات آلمان قصد دارند پروازهای شرکت هواپیمایی ایرانی ماهان از فرودگاه های خود را متوقف سازند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه بیلد با استناد به منابع خود گزارش داده است.
احتمالاً پرواز هواپیماهای ایرانی در ژانویه سال 2019 متوقف خواهد شد. در حال حاضر شرکت هواپیمایی ماهان شش بار در هفته از تهران به مونیخ و دوسلدروف پرواز می کند.
روزنامه بیلد خاطرنشان می سازد شرکت هواپیمایی ماهان گویا با بشاراسد، رئیس جمهور سوریه ارتباط داشته و به حمل اسلحه و شبه نظامی به سوریه می پردازد. علاوه بر این گفته می شود ماهان متعلق به فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است.
شرکت هواپیمایی ماهان از سال 2011 در فهرست تحریمی امریکا قراردارد. دلیل تحریم امریکا گویا این است که هواپیما های ماهان گروه های نظامی ایران را به سوریه می رسانند.
یادآور می شود روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند.
هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای برجام در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала