آیا آمریکا، سوریه را ترک خواهد کرد؟

© AFP 2023 / Delil Souleimanنیروهای آمریکا در سوریه
نیروهای آمریکا در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صالح: امیدوارم خروج آمریکا از سوریه به حل وفصل بحران کمک کند.

به گزارش اسپوتنیک، برهم صالح رئیس جمهور عراق در گفتگویی با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری نمود که خروج نظامیان آمریکا از سوریه به حل و فصل بحران در کشور یاری رساند و منجر به دور جدید خشونت در سوریه نشود.

در گزارش منتشره در سایت صالح آمده است:«رئیس جمهور عراق بر ضرورت این موضوع تأکید ورزید که خروج واحدهای نظامی آمریکا به دستیابی به صلح بر اساس احترام به حقوق اهالی سوریه و انتخاب مستقل آنها کمک کند و موجب دوره جدید تهاجم و زورگویی و خشونت نشود».

استفاده ائتلاف غربی از فسفر سفید در حمله به سوریه - اسپوتنیک ایران
استفاده ائتلاف غربی از سلاح ممنوعه در حمله به سوریه

وی همچنین به وزیر امورخارجه آمریکا گفت که «بار وضعیت متشنج منطقه ای و بین المللی نباید بر دوش عراق سنگینی کند» و استقلال کشور و پیروزی بر تروریست ها باید مورد حمایت قرار بگیرد.

در اعلامیه منتشره آمده است که پمپئو بنوبه خود به رئیس جمهور عراق اطمینان داد که آمریکا «به تعهدات خود در خصوص مبارزه با تروریسم در عراق ادامه خواهد داد».

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز 19 دسامبر پیروزی در سوریه در مبارزه با گروهک تروریستی  «داعش»(سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) را اعلام کرد و گفت که مبارزه با این گروهک تنها دلیل حضور نظامیان آمریکایی در سوریه بود.  پس از اندکی سارا ساندرس سخنگوی کاخ سفید اطلاع داد که آمریکا خروج نیروهای خود از سوریه را آغاز می کند اما این به معنای انحلال ائتلاف بین المللی در مبارزه با «داعش» نخواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала