قیمت میوه و آجیل در آستانه شب یلدا در ایران

© AP Photo / Rafiq Maqboolقیمت میوه و آجیل در آستانه شب یلدا در ایران
قیمت میوه و آجیل در آستانه شب یلدا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قیمت میوه در ایران در آستانه بلند ترین شب سال افزایش یافت، اما آجیل فروشان برای خروج از رکود راهکاری جدید انتخاب کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ، با وجود افزایش قیمت انواع میوه در بازار اما جنب و جوش برای خرید یلدا در سال جاری نیز وجود دارد، هر چند که الگوی مصرف و نوع خرید مردم در آستانه بلند ترین شب سال تغییر کرده است.
افزایش قیمت سرسام آور آجیل باعث شده که مردم کمتر برای خرید این محصول مراجعه کنند و میزان فروش محصولاتی مانند پسته، بادام و بادام هندی که قیمت هر کیلوگرم آنها در محدوده 200 هزار تومان است به شدت کاهش یافته است.
برخی از آجیل فروشان با توجه به کاهش قدرت خرید مردم سعی کرده اند که آجیل شب یلدا را با ترکیب ارزان قیمت تری تهیه کرده و به فروش برسانند.
قیمت هر کیلوگرم آجیل معمول یلدایی حدود 90 تا 150 هزار تومان است و آجیل چهار مغز نیز حدود 200 هزار تومان قیمت به فروش میرسد، اما آجیل شب یلدایی که در ترکیب آن به اندازه کمتری از پسته، بادام،گردو، فندوق و بادام هندی استفاده شده باشد با قیمتهایی در حدود 40 تا 70 هزار تومان در تهران به فروش میرسد. 
بهای میوه های یلدایی نیز بالا رفته است. قیمت هرکیلوگرم ازگیل حدود 9 هزار تومان، انار 7 تا 12 هزار تومان و در میادین میوه و تره بار 6700 تومان است؛ قیمت هر کیلوگرم هندوانه نیز در خرده فروشی 2500 تا 3500 تومان است و در میادین 2500 تومان به فروش می رسد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала