روس کاسموس زمان نابودی زمین توسط خورشید را اعلام کرد

© Photo / Public Domainروس کاسموس زمان نابودی زمین توسط خورشید را اعلام کرد
روس کاسموس زمان نابودی زمین توسط خورشید را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استودیو تلویزیونی روس کاسموس در یوتیوب ویدیویی با نام "زمانی که زمین می سوزد" منتشر کرد که در مورد سرنوشت خورشید و سیارات منظومه شمسی صحبت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، بعد از اینکه خورشید بخش اعظم هیدروژن خود را بسوزاند و مصرف کند، سوزاندن مواد دیگری در سطح خورشید انجام می شود که باعث می شود روشنایی خورشید بیشتر شده و سطوح سیارات نزدیک به آن، از جمله زمین را بسوزاند.

سرگئی پاپوف، محقق در موسسه نجوم دانشگاه دولتی مسکو گفت: ما حداقل یک میلیارد سال تا زمانی که خورشید خیلی داغ نشده باشد زمان داریم.

بر طبق محاسبات محققان، در 4 تا 4.5 میلیارد سال دیگر خورشید به میزان زیادی گرما تولید خواهد کرد که تمام موجودات روی زمین را نابود می کند و سپس به یک کوتوله سفید تبدیل می شود و یک سحابه سیاره ای به وجود می آید که یک حلقه عظیم غبار و گاز بین ستاره ای است.

پیشتر دانشمندان دانشگاه منچستر سناریوی زندگی خورشید را مدل کرده بودند.

خورشید با سوختن اتم‌های هیدروژن و تبدیل آن به اتم‌های هلیوم در هسته آن زنده می‌ماند. در واقع، خورشید در هر ثانیه 600 میلیون تن هیدروژن می‌سوزاند. زمانی که هسته خورشید مملو از هلیوم می‌شود، کوچک می‌شود و در نتیجه واکنش‌های سوخت هسته‌ای سریع می‌شوند؛ به این معنی که خورشید انرژی بیشتری از خود خارج می‌کند. در حقیقت، به ازای هر یک میلیارد سالی که خورشید هیدروژن می‌سوزاند، 10 درصد نورانی‌تر می‌شود. در حالی که این 10 درصد مقدار زیادی به نظر نمی رسد ولی می تواند برای زمین فاجعه بزرگی باشد. این 10 درصد افزایش انرژی به ازای هر میلیارد سال به این معنی است که 3.5 میلیارد سال بعد انرژی ساتع شده از سطح خورشید 35 درصد افزایش خواهد داشت که یخ های موجود در دو قطب شمال و جنوب را ذوب می کند و اقیانوس ها را به جوش می آورد و این عمل تا از بین رفتن کامل رطوبت در زمین ادامه خواهد داشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала