ترکیه اطلاعاتی مبنی بر انتقال اس-400 به آمریکا را تایید نکرد

© Sputnik / Alexei Danichevترکیه اطلاعاتی مبنی بر انتقال اس-400 به آمریکا را تایید نکرد
ترکیه اطلاعاتی مبنی بر انتقال اس-400 به آمریکا را تایید نکرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه ترکیه اطلاعاتی را درباره انتقال اس-400 آمریکا برای تحقیق و یاد گیری این پدافند هوایی را تایید نکرد.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در وزارت امور خارجه ترکیه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که خبری مبنی بر اینکه آنکارا به واشنگتن پیشنهاد داده است تا سیستم پدافند هوایی اس-400 را یاد بگیرد را تایید نمی کند.

پیشتر خبرگزاری بلومبرگ نوشت: آمریکا نگران است که نظامیان روسیه بتوانند به اطلاعات مخفی در مورد جنگنده اف-35 دست پیدا کنند، از طریق قطعات یدکی این جنگنده که در ترکیه تولید می شوند.

این منبع به آژانس خبری گفت: در طول تماس های دو جانبه، با طرف آمریکایی گفته شد که اس-400 به طور مستقل از سیستم های ناتو استفاده می شود و به گونه ای نیست که به جنگنده های اف-35 آسیب برساند و اطلاعات حساس مربوط به آنها را افشا کند.

یک سال پیش، مسکو و آنکارا یک توافقنامه اعتباری برای خرید اس-400 امضا کردند. ترکیه بخشی از مبلغ این معامله را پرداخت می کند، بخش دیگر از طریق وام های دفاعی ارائه شده توسط روسیه پرداخت می شود.

سامانه اس-400 (Triumf) نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی "الماس" طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود.

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس-400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала