نظر یک سیاستمدار ایرانی درباره توطئه های آمریکا و عاقبت کانال مالی اروپا

© Fotolia / Curioso Photographyنظر یک سیاستمدار ایرانی درباره توطئه های آمریکا و عاقبت کانال مالی اروپا
نظر یک سیاستمدار ایرانی درباره توطئه های آمریکا و عاقبت کانال مالی اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران معتقد است در توطئه های امریکا علیه ایران حرف آخر را اندیشه ها و هواداران آمریکا در داخل کشور خواهند زد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با ابتکار اروپایی ها برای دور زدن تحریم ها آمریکا علیه ایران اظهار داشت: من معتقدم که کانال اعتباری اروپایی ها به خرید غذا و دارو منتج می شود.
رضایی گفت: خواب آشفته آمریکایی ها در چهلمین سال انقلاب برای همه مردم ما مهم است ولی برای آنهایی که کار فرهنگی می‌کنند، مهم تر است. آمریکایی ها روی سرمایه فرهنگی خودشان در ایران حساب کرده اند. ماجرا از اقتصاد شروع شده اما خیال می کنند که تیر خلاص را سربازان فرهنگی آمریکا در داخل ایران خواهد زد. تحریم های اقتصادی را راه انداخته اند تا سربازان فرهنگی آمریکا در کشور بهره برداری کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توطئه های اخیر دولت آمریکا گفت: ماجرا از اینجا شروع شد که آقای ترامپ بین سه هدف اروپا و چین و خاورمیانه، با تحریک اسراییل و عربستان اولویت اول را به خاورمیانه و آن هم ایران داد و می خواهد برای چهارسال آینده از ایران، امتیاز بگیرد. او از برجام خارج شد تا بتواند تحریم های جدیدی را وضع کند و از این راه بستر تغییر و یا تسلیم نظام را فراهم کند. هر سه ماه امضای تحریم ها را در نمایش هایی مضحک تمدید کرد و گفت این نظام را در چهلمین سالگردش دچار فروپاشی می کنم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت افزود من معتقدم که این کانال اعتباری اروپایی ها به خرید غذا و دارو منتج می شود. مرحله دیگری از برنامه ترامپ، پایین آوردن ارزش پول ملی در حدی است که دیگر کسی با ریال کار نکند و ریال را از صحنه خارج کند. می خواهند که دولت از پرداخت حقوق باز بماند، کارخانه ها تعطیل شود، شورش و بلوا بشود و منافقین وارد عمل شوند و به بهانه حقوق بشر، امریکا دخالت کند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به چند سناریو دشمنان علیه نظام اشاره کرد و گفت:در هر کدام از این خواب ها، حرف آخر را اندیشه ها و هواداران آمریکا در داخل کشور می زنند. اندیشه های آمریکایی بزرگترین خدمتی که به آمریکا می کند، گرفتن قدرت تحول و ابتکار از جریان انقلاب است. حتی اگر امروز کسانی حرف انقلابی بزنند اما اندیشه شان و رفتار و عمل آنها آمریکایی باشد، هیچ تفاوتی نمی کند و ضربه خواهند زد.
روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند. 
هشتم ماه مه، ترامپ اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد. 
در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала