ایجاد پایگاه نظامی جدید آمریکا در سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanایجاد پایگاه نظامی جدید آمریکا در سوریه
ایجاد پایگاه نظامی جدید آمریکا در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا علی‌رغم اعلام خروج از سوریه، در شرق دیرالزور پایگاه نظامی جدید احداث کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری "فارس"، گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» مدعی شد که واشنگتن روز گذشته در منطقه هجین واقع در ریف دیرالزور یک پایگاه نظامی جدید برای نیروهای خود احداث کرده و از کردستان عراق سلاح، تجهیزات و مهمات وارد آن کرده است.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا پنج‌شنبه (روز گذشته) تایید کرد که قصد دارد نیروهای نظامی این کشور را از سوریه خارج کند، چراکه به گفته وی با شکست داعش دیگر آمریکا دلیلی برای حضور در سوریه ندارد.
بر خلاف آنچه آمریکا اعلام کرده، گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه امروز جمعه ادعا کرد که یک محموله جدید تجهیزات لجستیکی، سلاح و سوخت از منطقه کردستان عراق وارد پایگاه ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در منطقه شرق فرات شده است.
دیدبان اعلام کرد که دهها کامیون حامل سوخت هواپیما و خودرو، سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی عازم ریف دیرالزور و به ویژه پایگاه آمریکا در این منطقه شده است.
این گروه می‌گوید که آمریکا پنجشنبه 20 دسامبر (29 آذر) این پایگاه را ایجاد کرده است.
این پایگاه در منطقه «هجین» واقع در اطراف منطقه تحت اشغال گروه تروریستی داعش در کرانه خاوری رود فرات قرار دارد و این منطقه تحت کنترل شبه‌نظامیان کُرد است.
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کنند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش بوده است که اکنون بخش بزرگی از نیروها و اراضی تحت کنترل خود را از دست داده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала