کشتی تجاری ایرانی در دریای خزر دچار سانحه شد

CC BY-SA 3.0 / Nasser-sadeghi / Anzali port, Iranبندر
بندر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تیم های امداد و نجات به کمک کشتی حادثه دیده شتافتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا،منابع محلی اعلام کردند که یک فروند کشتی تجاری در دهانه اسکله بندر آستارا در دریای خزر در حال غرق شدن است و تلاش نیروهای مختلف برای نجات آن همچنان ادامه دارد.

اداره بندر و مسئولان اسکله آستارا به زودی خبرهای تکمیلی را در خصوص علت دقیق این حادثه و تلاش ها برای جلوگیری از آن به فرمانداری گزارش خواهند کرد.

اعلام علت برخورد ناو‌شکن دماوند با موج‌شکن شرقی بندر انزلی - اسپوتنیک ایران
اعلام علت برخورد ناو‌شکن دماوند با موج‌شکن شرقی بندر انزلی

روابط عمومی پایگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستارا اعلام کرد که کار لجستیکی و امدادی برای جلوگیری از غرق شدن کشتی آغاز شده است.

به گفته منابع محلی نام این کشتی تجاری، نارگل است و با دو هزار و 500 تن ظرفیت بارگیری، کالاهایی از کشورهای قزاقستان و جمهوری آذربایجان را حمل و در بندر آستارا تخلیه می کند و به علت ایجاد سوراخ در بدنه و وارد شدن آب به آن، در دهانه اسکله آستارا تعادل خود را از دست داده است.

غرق شدن کشتی در بندر آستارا تا کنون سابقه نداشته است. بندر چند منظوره آستارا به عنوان نخستین بندر بخش خصوصی کشور نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر و حلقه اتصال تجارت و حمل و نقل کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های دو هزار و 500 تنی پیش بینی شده و پس از تکمیل، ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را خواهد داشت.

این بندر به مساحت 60 هکتار و برای تخلیه و بارگیری سالانه سه میلیون و 500 هزار تن کالا طراحی شده و یک میلیون و 500 هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد بود و دو میلیون تن دیگر به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص می یابد.

تیم‌های امداد و نجات نیروی دریایی ارتش به همراه تیم غواصی ناوگان شمال برای نجات خدمه این کشتی و نیز شناورسازی آن به محل حادثه اعزام شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала