راه اندازی کانال مالی ایران و سوئیس

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر راه اندازی کانال مالی ایران و سوئیس
راه اندازی کانال مالی ایران و سوئیس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوئیس در آستانه راه‌اندازی مکانیسمی است که هدف آن مجاز کردن فروش غذا، دارو و کالا‌های پزشکی از طریق شرکت‌های این کشور به ایران است.

به گزلرش اسپوتنیک، سوئیس در آستانه راه‌اندازی کانال ویژه مالی با هدف مجاز کردن فروش غذا، دارو و کالا‌های پزشکی از طریق شرکت‌های این کشور به ایران است. 

گزارش شده که درباره راه اندازی این کانال مالی، مقامات سوئیس با مقامات آمریکایی که این تحریم ها را علیه ایران اعمال کرده است، به گفتگو خواهند نشست. 

روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز گزارش داده طرح «برن» برای تأمین کالا‌های انسانی با ایران در حالی است که کشور‌های اتحادیه اروپا گفته‌اند قصد دارند در هفته‌های آینده کانال ویژه‌ای برای تسهیل گسترده‌تر تجارت با ایران راه‌اندازی کنند. راه‌اندازی این کانال یکی از وعده‌هایی است که کشور‌های اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام برای حفظ این توافق به ایران داده‌اند.

در ماه می، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته ای با ایران خارج شد و در ادامه تحریم هایی را علیه این کشور اعمال کرد که طی آن شرکت ها از تجارت با منع شدند. اتحادیه اروپا برای ادامه پایبندی ایران به توافقی که در سال 2015 به امضا رسید هموار تلاش می کند و آمریکا نیز در مقابل از اروپا بخاطر این اقدام ها انتقاد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала