دلیل خروج نیروهای مسلح آمریکا از سوریه

© AP Photo / Hassan Ammarدلیل خروج نیروهای مسلح آمریکا از سوریه
دلیل خروج نیروهای مسلح آمریکا از سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر مجلس مردم سوریه خروج نیروهای آمریکایی از خا ک این کشور را ناشی از شکست طرح‌های واشنگتن دانست.

 

خالد العبود دبیر مجلس مردم سوریه در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک درباره اعلام خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از خاک سوریه گفت: خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در نتیجه یک معامله یا مذاکره بین سوریه و آمریکا و اروپا نبود بلکه به خاطر پایداری واستقامت دولت و کشور سوریه حاصل شد.
وی افزود: دولت سوریه با پایداری و قدرت خود در ایجاد ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی و در سایه جانفشانی ملت و درایت رهبران خود توانست تجاوزگری علیه سوریه را خنثی کند.
العبود تصریح کرد: سوریه اکنون کلید ثبات در منطقه و تقویت آن است و باید توجه داشت که آمریکا شکست بزرگی در سطح منطقه و به طور مشخص در عرصه سوریه متحمل شد که باعث شد تا چرخشی در مواضع خود ایجاد کند و ما عملا اکنون اجرا شدن این چرخش را شاهد هستیم.
وی تصریح کرد: تجاوزگری علیه سوریه با شکستی واقعی همراه بود که این امر بازتاب خود را بر ابزارها و طرف های منطقه ای برجای گذاشت. این پایداری دولت و ملت سوریه و این شکست آمریکا بود که این کشور را وادار کرد خروج خود از سوریه را به خاطر شکست اعلام کند زیرا واشنگتن دیگر حتی یک کلید در جغرافیای سوریه نداشت.
العبود گفت: آمریکا نتوانست از اهرم های ایجاد هرج و مرج بهره برداری کند و این اهرم ها شکست خوردند. آمریکا همچنین نتوانست در سوریه اهرمی برای فشار بر تصمیم گیری دولت سوریه و تصمیم گیری هم پیمانان آن ایجاد کند.
دیروز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نظامیان کشورش را "قهرمانان سراسر جهان" نامیده و خروچ نیروهای مسلح ایالات متحده از سوریه را اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ترامپ پیروزی آمریکا بر گروه تروریستی موسوم به حکومت اسلامی (داعش) (گروه تروریستی ممنوعه در روسیه) را اطلاع داد.
ترامپ در توئیتر اعلام کرد پس از شکست داعش و پس گرفتن اراضی تحت تصرف آنها، "زمان بازگشت نیروهای مسلح امریکا به خانه فرار رسیده است.
همچنین سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید، روز چهارشنبه اعلام کرده بود نیروهای آمریکایی از ماموریت خود که مبارزه با تروریست‌های داعش در سوریه بود به خانه بازمی‌گردند.
سندرز گفت: ما بازگرداندن نیروهای آمریکایی به خانه را همزمان با رفتن به مرحله بعدی کمپین خود آغاز نموده‌ایم.
این در حالی است که پیش از این سرهنگ راب منینگ از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سوال در خصوص آماده سازی ارتش کشورش برای خروج از سوریه گفته بود که ایالات متحده همچنان به کار خود در منطقه با همراهی شرکای خود ادامه می‌دهد.
درگیری های مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس سال 2011 تا به امروز ادامه دارد. نیروهای ارتش این کشور با شبه نظامیان مسلحی از گروه های گوناگون مبارزه می کنند. مهم ترین و بزرگترین این گروه ها، گروه تروریستی دولت اسلامی یا همان داعش بوده است که اکنون بخش بزرگی از نیروها و اراضی تحت کنترل خود را از دست داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала