جزئیات توافق هسته‌ای ایران در دست هکرها

© Fotolia / Peterzaydaجزئیات توافق هسته‌ای ایران در دست هکرها
جزئیات توافق هسته‌ای ایران در دست هکرها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه آمریکایی گزارش دادند که هکرهای ناشناس به اسناد مختلف در رابطه با مکاتبات اتحادیه اروپا از جمله برنامه هسته‌ای ایران دسترسی یافتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکار نیوز؛ نیویورک تایمز خبر داد که هکرها ضمن نفوذ به شبکه ارتباطات دیپلماتیک اتحادیه اروپا، هزاران سند را دانلود کردند، اسنادی درباره نگرانی‌ اتحادیه اروپا درباره دولت «دونالد ترامپ» و مشکلات این اتحادیه در رابطه با پرداختن به روابط با روسیه و چین و خطر احیای برنامه هسته‌ای ایران است.

هکرهای ایرانی ایمیل‌های دانشمندان هسته‌ای آمریکایی را هک کرده‌اند - اسپوتنیک ایران
هکرهای ایرانی، ایمیل‌های دانشمندان هسته‌ای آمریکایی را هک کرده‌اند
در این مدارک، اسنادی همانند اظهار نظر دیپلمات‌های اروپایی درباره نشست دو جانبه سران آمریکا و روسیه در تاریخ 25 تیر ماه سال جاری در «هلسینکی» که آنها این نشست را «نشستی موفق برای ولادیمیر پوتین» اعلام کرده اند، وجود دارد.

از دیگر اسناد می توان به اسنادی درباره اظهارنظرهای دیپلمات‌های اروپایی بعد از دیدار 16 جولای سال جاری بین مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا با رئیس‌جمهور چین اشاره کرد که به انتقاد از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا علیه چین پرداخته شده و اینکه ترامپ با «زورگویی و قلدری» درصدد سوق دادن پکن به «یک مسابقه بوکس است که در آن هیچ قانونی وجود ندارد.

به گزارش نیویورک تایمز، به گفته شرکت «اِریا وان» که متوسط نفوذ هکرها و این حمله سایبری شده، «تکنیک‌های مورد استفاده توسط هکرها در یک دوره سه ساله، شبیه به تکنیک‌های واحد زبده ارتش چین است. اسناد از یک شبکه ایمن کپی شدند و سپس در یک سایت اینترنتی که هکرها در جریان حمله‌شان آن را ایجاد کرده بودند، پُست شدند».

نیویورک تایمز اعلام کرد که این شرکت، بیش از 1100 سند هک شده مکاتبات دیپلماتیک اتحادیه اروپا را در اختیار این نشریه قرار داده است.

همچنین در این اسناد، اطلاعاتی درباره مکالمات اتحادیه اروپا با رهبران عربستان سعودی، اسرائیل و سایر کشورها به چشم می خورد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала