بودجه نظامی عربستان چقدر است؟

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyبودجه نظامی عربستان چقدر است؟
بودجه نظامی عربستان چقدر است؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حکومت عربستان سعودی برای سال آینده بیش از 17 درصد بودجۀ کلی دولتی را به بخش دفاعی و امنیتی این کشور اختصاص می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری آناتولی، عربستان سعودی در بودجۀ دولتی برای سال آینده (2019) که بزرگترین بودجۀ در طول تاریخ این کشور محسوب می گردد، بودجۀ دفاعی و نظامی را به میزان 17.3 درصد بودجۀ کلی، تعیین کرده است.
تقویت پتانسیل نظامی چین در دریای جنوبی - اسپوتنیک ایران
بودجه نظامی چین
عربستان سعودی برای بخش دفاعی و امنیتی این کشور در سال آینده 51 میلیارد دلار را اختصاص داده است که این مبلغ دومین سهم بزرگ بودجۀ دولتی محسوب می شود. بزرگترین سهم بودجۀ دولتی عربستان را اموزش و پرورش (17.5 درصد) تشکیل می‌دهد.سهم بخش سلامتی در بودجۀ دولتی عربستان 15.6 درصد تعیین شده است.
روز سه شنبه 18 دسامبر سال جاری، عربستان سعودی بزرگترین بودجۀ دولتی اش را در طول تاریخ اعلام کرد. کل بودجه حدود 295 میلیارد دلار تعیین شده است. 
پیش از این در خبرها آمده بود که میزان تورم سالانه عربستان سعودی در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.
در همین راستا، میانگین تورم در عربستان در ماه نوامبر گذشته ۲.۳ درصد افزایش یافت. مرکز آمار سعودی اعلام کرد: بالاترین هزینه زندگی در سال جاری در ماه گذشته به سطح ۱۳۷.۵ نقطه(درجه) رسید. این در حالی است که این رقم در ماه نوامبر سال گذشته ۱۳۴.۴ نقطه(درجه) بوده است.
همچنین موسسه نقدینگی عربستان اعلام کرد: میزان تورم در طول سال جاری در این کشور بین ۳.۸ درصد تا ۴.۳ درصد در نوسان بوده است.
میزان تورم در عربستان در شرایطی افزایش یافته است که قرار است پنج شنبه آتی بودجه کلی عربستان اعلام گردد. سعودی ها بودجه این کشور را در ۱۰ روز منتهی به پایان سال میلادی اعلام می کنند که در آن زمان میزان کسری این بودجه در سال آتی مشخص خواهد شد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала