اظهارات رئیس جمهور روسیه درباره احتمال آغاز جنگ هسته ای

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر اظهارات رئیس جمهور روسیه درباره احتمال آغاز جنگ هسته ای
اظهارات رئیس جمهور روسیه درباره احتمال آغاز جنگ هسته ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه احتمال وقوع جنگ هسته ای را ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود گفت: در جهان تمایلات درباره دست کم گرفتن یک فاجعه هسته‌ای افزایش یافته و این مسئله بسیار خطرناک است. وی افزود: یکی از مهمترین خطرات فروپاشی سیستم بین المللی بازدارندگی تسلیحاتی است که تصمیم آمریکا برای خارج شدن از پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط به همراه دارد. البته در بدترین سناریو، روسیه تمامی امکانات لازم برای دفاع از خویش را در اختیار دارد.

وی گفت: اکنون صحبت از خروج آمریکا از پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط است، در صورت استقرار موشک‌های برد کوتاه و متوسط در خاک اروپا، روسیه توازن راهبردی را حفظ خواهد کرد. ما امنیت خویش را تامین می‌کنیم، ولی مسلما این وضعیت برای جهان خطرناک است.

پوتین گفت: گرایش در راستای افزایش احتمال استفاده از جنگ افزار هسته ای وجود دارد. به عنوان مثال در غرب ایده هایی برای استفاده از جنگ افزار هسته ای کم قدرت وجود دارد. به کار بردن چنین تسلیحاتی می تواند به یک فاجعه جهانی منجر شود.

رئیس جمهور روسیه افزود: ایده استفاده از موشک بالستیک وجود دارد. ممکن است که یک زیردیایی در اقیانوس آرام یک موشک بالستیک را شلیک می کند، اما واقعا کسی نمی داند که این موشک هسته ای است یا خیر. این موضوع واقعا خطرناک است. 

امروز از ساعت 12:30 دقیقه به وقت تهران، کنفرانس مطبوعاتی سالانه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه آغاز شده و ولادیمیر پوتین به سوالات خبرنگاران پاسخ می دهد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала